۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85081222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد اتوبوس مسافربری با تریلر در جاده زنجان ۶ مجروح برجا گذاشت

زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌ راه زنجان گفت: برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک دستگاه تریلر در آزاد راه زنجان - تبریز ۶ مجروح برجا گذاشت.

سرهنگ مهدی میناخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه رانندگی ساعت ۲:۱۵ دقیقه بامداد امروز در کیلومتر ۲۵ باند جنوبی آزاد راه زنجان - تبریز رخ داد.

وی علت این سانحه را خواب آلودگی راننده اتوبوس مسافربری بیان و اظهار کرد: این اتوبوس با ۱۴ مسافر از مبداء اردبیل به مقصد تهران در حرکت بود.

سرهنگ میناخانی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی علت ۳۶ درصد تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان است تاکید کرد: رانندگان باید حداکثر پس از ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه توقف در محلی امن استراحت و در طی مسیر از تخلفات حادثه ساز از جمله سبقت، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری کنند.


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز گفت: بلافاصله پس از اعلام گزارش این سانحه رانندگی توسط اورژانس به ندای امداد هلال احمر زنجان، یک تیم عملیاتی امداد و نجات پنج نفره از پایگاه عوارضی زنجان – قزوین برای امدادرسانی اعزام شدند.
غفور آقاجانلو افزود: در این سانحه رانندگی تیم های عملیاتی اقدام به رها سازی و انجام کمک های اولیه برای یک نفر از مصدومان که از ناحیه پا زخمی شده بود، کردند.
وی با بیان اینکه بیش از یک ساعت عملیات رهاسازی و امدارسانی به طول کشید، اظهار کرد: مصدومان این تصادف رانندگی توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.
آقاجانلو یادآور شد: در عملیات رهاسازی و امدادرسانی یک آمبولانس و یک ست نجات به کارگیری شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته پایان روز ۱۵ فرودین جاری تردد بیش از ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۷۷ خودرو در جاده‌های این استان ثبت شد که در این مدت ۱۰ نفر از هموطنان بر اثر تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان خود را از دست دادند.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۷۸ دستگاه تردد شمار و ۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha