ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با عزم دولت سیزدهم مشکلات مدیریتی سواحل دریای خزر با ساماندهی و تدوین برنامه جامع فرهنگی برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، روح الله سلگی عصر شنبه در جریان بازدید از سواحل دریای خزرآباد ساری با اشاره به دستور وزیر کشور برای بررسی مشکلات و نیازهای ساماندهی سواحل دریای خزر افزود: در این راستا استانداران استان های شمالی به میزبانی استاندار مازندران و در حضور معاون وزیر کشور تنگناهای موجود در این زمینه را بررسی و جمع بندی کردند.
این مسوول سیاسی و اجتماعی با بیان این که رفع مشکلات فرهنگی سواحل دریا نیازمند هماهنگی و تعامل بین بخشی است، اظهار کرد: با هماهنگی مطلوب دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تابستان امسال وضعیت مطلوبی را در سواحل شاهد خواهیم بود.
معاون استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به سفر میلیونی هموطنان به سواحل دریا در تابستان تدوین برنامه فرهنگی دریا در دستور کار قرار گرفت.
سلگی خاطر نشان کرد: نیازهای فرهنگی مسافران در سواحل دریای خزر از طریق بسته های فرهنگی متنوع بومی و ملی تامین خواهد شد.
وی با یادآوری کاهش ۲۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران در سال گذشته آن را ناشی از تمرکز مدیریتی دانست وافزود: امسال با هماهنگی جمعیت هلال احمر و بسترسازیهای فرهنگی کاهش جدی آمار غریق را درسواحل در دستور کار داریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: رویکرد مردمی سازی فرآیند مدیریت در سواحل دریای خزر هدف محوری وزارت کشور است.
سلگی از تدوین برنامه جامع گردشگری دریا در مازندران خبر داد و افزود: برمبنای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی گردشگری ساحلی با تامین امکانات و زیر ساختهای مورد نیاز در سواحل رونق می گیرد.
این مسوول سیاسی تصریح کرد: طرح مدیریت سواحل دریا با رویکرد حل المسائلی و آینده نگری بصورت یکپارچه و مبتنی بر متد علمی تدوین و اجرایی خواهد شد.
استان مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر معادل حدود نیمی از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.