یزد- ایرنا- استان یزد در شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، میزبان دو شهید گمنام تازه تفحص شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: آیین وداع با شهدای گمنام تازه تفحص شده همزمان با ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) در شهرستان یزد و بقیه مناطق با حضور مردم مومن و ولایتمدار انجام می شود.

سرهنگ منصور زارع افزود: برنامه‌های مختلف همراه با آیین وداع با پیکرهای مطهر شهیدان گمنام در سطح مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی با حضور مردم و خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده است.

پیکر این ۲ شهید گمنام، شنبه شب وارد یزد شد و تا ۲۹ فروردین ماه میهمان مردم استان است و پس از آن به تهران بازگردانده میشود تا مراسم تشییع آنها در زمان برنامه ریزی شده در تهران انجام شود.

این مسئول بیان کرد: در استان یزد هیچ برنامه تشییع برای پیکرهای مطهر شهیدان گمنام در این استان پیش‌بینی نشده و فقط آیین وداع و برنامه‌های جانبی فرهنگی است که با همراهی خوب مردم مومن و همکاری مسئولان اجرایی پیگیری و اقدام می‌شود و مردم از عطر وجود شهیدان بهره‌مند می‌شوند.

یکی از این شهدا مربوط به عملیات رمضان در شرق بصره و دیگر شهید گمنام نیز مربوط به عملیات خیبر و سن این عزیزان ۲۷ سال و ۳۷ سال تشخیص داده شده است.

تاکنون پیکر مطهر ۱۸۰ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد دفن شده‌اند.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرده و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.