زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: هم اکنون آسمان استان قسمتی ابری تا ابری است که از بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود و سرعت باد در مناطق جنوبی و غربی به حد شدید می‌رسد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز دوشنبه از شدت وزش باد کاسته می شود و سه شنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی وارد استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه رگبار باران و بارش تگرگ در استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: فعالیت این سامانه روز پنجشنبه شدت می گیرد و بارش های قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

سلطانی یادآور شد: تا ۲ روز آینده دمای هوا در زنجان افزایشی خواهد بود و روزهای پایانی هفته جاری دمای هوا در مناطق مختلف استان کاهش می یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به مدت مشابه روز گذشته ۲ درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۱ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۲ درجه، آببر ۱۲ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۱۹ درجه، قیدار هشت و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته چورزق با ۳۳ درجه سانتیگراد و نیک پی با هفت درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.