۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85072020
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باغداران زنجانی خطر سرمازدگی محصولات را پشت سرگذاشتند

زنجان - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی زنجان گفت: با روند افزایشی دما باغداران این استان خطر سرما زدگی محصولات خود را پشت سرگذاشتند.

صونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوا در اغلب مناطق این استان روزهای اول هفته جاری به زیر صفر رسید که با اقدامات پیشگیرانه و افزایش تدریجی این دماها کشاورزان محصولات خود را از سرمازدگی بهاره حفظ کردند.

وی یادآورشد: امروز آسمان زنجان قسمتی ابری است، از بعدازظهر وزش باد آغاز و در مقاطعی به حد نسبتا شدید خواهد رسید و تا روزهای آینده بارندگی برای استان پیش بینی نشده است.

صرفی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی یک و ۱۲ درجه، خرمدره ۲ و ۱۳، ابهر ۲ و ۱۳ درجه، آببر صفر و ۱۸ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۱ درجه، قیدار منفی ۲ و ۱۰ درجه و ماهنشان صفر و هفت درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: دمای هوای زنجان هم اکنون چهار درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه گرمتر شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha