۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85077573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید مناطق جنوب و غرب استان زنجان را در بر می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: هم اکنون آسمان استان قسمتی ابری تا ابری است که از بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود و سرعت باد در مناطق جنوبی و غربی به حد شدید می‌رسد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز دوشنبه از شدت وزش باد کاسته می شود و سه شنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی وارد استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه رگبار باران و بارش تگرگ در استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: فعالیت این سامانه روز پنجشنبه شدت می گیرد و بارش های قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

سلطانی یادآور شد: تا ۲ روز آینده دمای هوا در زنجان افزایشی خواهد بود و روزهای پایانی هفته جاری دمای هوا در مناطق مختلف استان کاهش می یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به مدت مشابه روز گذشته ۲ درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۱ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۲ درجه، آببر ۱۲ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۱۹ درجه، قیدار هشت و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته چورزق با ۳۳ درجه سانتیگراد و نیک پی با هفت درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha