تهران-ایرنا- دو عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در پی حملات موشکی چندجانبه مقاومت به فلسطین اشغالی و ناتوانی ارتش در اقدامات پدافندی، دلیل این امر را ضعیف شدن رژیم اشغالگر در پی تظاهرات علیه طرح اصلاح قضایی دانستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت "آی ۲۴ نیوز"، "تالی گوتلیب" نماینده حزب لیکود در کنست، جناح مخالف رژیم صهیونیستی را مسئول اوضاع امنیتی متشنج در سرزمین‌های اشغالی و حملات موشکی از خاک سوریه، لبنان و نوار غزه دانست.

وی اذعان کرد که تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی، کابینه رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده و همین ضعف، گروه‌های مقاومت را به انجام این حملات ترغیب کرده است.

در همین راستا، "نسیم فاطوری" عضو کنست از حزب لیکود نیز در گفت‌وگوی رادیویی گفت: دشمنان ما اشتیاق حمله به اسرائیل را دارند، چراکه درپی تظاهرات، ما را ضعیف می‌بینند.

پیش از این نیز روزنامه «تایمز اسرائیل» پاسخ ضعیف رژیم صهیونیستی به حملات مقاومت فلسطینی را به دلیل بروز شکاف بین سران این رژیم ارزیابی کرد و نوشت: «بزالل اسموتریچ» و «ایتامار بن گویر» وزرای دارایی و امنیت داخلی اسراییل از جمله اعضای ائتلاف (حاکم) هستند که اقدامات نتانیاهو برای مقابله با فلسطینی‌ها را ناکافی می دانند.

به نوشته این رسانه، رژیم صهیونیستی «در بدترین شرایط قرار دارد» و اضافه کرد: اصلاحات قضایی مورد نظر کابینه حاکم نه تنها چند ماه اعتراض خیابانی را در پی داشت بلکه سبب شد تعداد زیادی از نیروهای ذخیره تهدید به تمرد کنند، بین دستگاه امنیتی و نتانیاهو اختلاف به وجود آید و متحدان سنتی اسرائیل درباره حمایت از آن دچار تردید شوند.

عملیات شهادت طلبانه و حملات راکتی و موشکی اخیر مقاومت از نوار غزه و لبنان به سرزمین های اشغالی پاسخی به حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی در چهارشنبه گذشته و محدودیت های اعمال شده علیه فلسطینی ها برای حضور در این مکان بود.