کرمانشاه - ایرنا- فرماندار هرسین گفت: با تلاش کارگروه اشتغال، تاکنون ۹۷ درصد سهم تعهد اشتغال این شهرستان معادل ۲ هزار و ۷۷۲ نفر شغل که در سامانه رصد به ثبت رسیده، محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید برزرو موسوی» عصر دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرسین، افزود: سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری ۲ هزار و ۸۶۸ نفر شغل بوده که ۲ هزارو ۷۷۲ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

فرماندار شهرستان هرسین تاکید کرد: ادارات عضو کمیته اشتغال بر اساس شعار سال و حوزه کاری خود سند اشتغال تدوین کنند.

وی همچنین از ادارات عضو کارگروه خواست با توجه به شعار سال نسبت به تحقق سند اشتغال شهرستان و تقویت واحدهای تولیدی اقدام کنند و برنامه های جامع و هدفمندی برای فعالیت های خود ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: صنایع بزرگ تبدیلی راه حل اصلی توسعه و اشتغال پایدار است و اگر به دنبال اشتغال آفرینی پایدار هستیم باید به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت شهرستان باشیم.

فرماندار هرسین با اشاره به اهمیت اشتغال آفرینی و ظرفیت های شهرستان گفت: برای ایجاد رشد و پیشرفت در سطح شهرستان باید به دنبال برنامه ریزی برای کارهای بزرگ و صنایع شرکت های با اشتغال آفرینی بالا باشیم چون صنایعی هستند که به اشتغال پایدار منجر می شود.

پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ توسط بانک های عامل و ثبت تعهد اشتغال ادارات در سامانه رصد از دیگر موارد مورد تاکید فرماندار هرسین در اولین جلسه کمیته اشتغال بود.

شهرستان هرسین در جنوب غرب کرمانشاه قرار دارد.