زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح کنترل بازار (طاها) طی سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز صنفی این استان انجام شد که بیش از ۹۶ درصد از واحدها و محصولات دارای نشان استاندارد اجباری و کد ۱۰ رقمی بود.

صابر کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص محصولات فاقد علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی نیز اقدامات قانونی لازم به عمل آمد.

وی اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل، با مراجعه به مراکز صنفی در سطح استان، کالاهای مختلف را به لحاظ داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی مورد بررسی قرار می دهند.

این مسوول ادامه داد: در مدت یاد شده ۲۷۹ مورد کالای ساخت داخل و ۱۷ مورد کالای وارداتی از سطح بازار نمونه برداری و برای انجام آزمون و مطابقت با استاندارد به آزمایشگاه های همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد.

وی یادآور شد: بر این اساس بیشترین فرآورده نمونه برداری شده مربوط به صنعت غذایی و کشاورزی بوده است.

سرپرست استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند در راستای اطمینان از صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس inso.gov.ir گزارش کنند.