فرآورده‌های بیش از ۹۵ درصد از واحدهای صنفی زنجان دارای نشان استاندارد هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طی سال گذشته و در راستای اجرای طرح کنترل بازار "طاها"، در بیش از ۹۵ درصد از واحدهای صنفی، تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، دارای علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی بودند.

داریوش اشکانی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی سال گذشته تعداد پنج هزارو ۵۸۸ بازرسی از مراکز صنفی این استان انجام شده است. 

وی یادآوری کرد: در بیش از ۹۵ درصد از واحدهای صنفی، تمامی فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، دارای نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی بودند و در مواردی که مغایرتی با استانداردهای ملی مشاهده شد، اقدامات قانونی به عمل آمده است.

این مسوول ادامه داد: کارشناسان این اداره کل، با مراجعه به مراکز صنفی در سطح استان، کالاهای مختلف را به لحاظ داشتن نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی، تاریخ تولید و انقضای معتبر، مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته مدیر کل استاندارد استان زنجان، طی مدت یاد شده ۲۱۰ مورد کالای ساخت داخل و ۱۴ مورد کالای وارداتی از سطح بازار نمونه برداری شد که برای انجام آزمون و مطابقت با استاندارد به آزمایشگاه‌های همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند در راستای اطمینان از صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در محصول خریداری شده، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند، تا با خاطیان، طبق موازین و مقررات سارمان ملی استاندارد برخورد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha