تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون بارش باران در برخی مناطق استان آغاز شده است و از فردا بر شدت آن افزوده می‌شود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان از امروز تا جمعه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی این مدت به تناوب شاهد وزش باد به نسبت شدید، رگبار باران و رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

این کارشناس با تاکید بر اینکه بارش باران در روز پنجشنبه شدت بیشتری خواهد یافت، ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال رگبار پراکنده و تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: همچنین برای روز جمعه، بارش برف در ارتفاعات نیز پیش بینی شده است و اوایل هفته آینده نیز دمای هوای استان کاهش می یابد و در برخی نقاط استان به صفر یا زیر صفر درجه می رسد.

سلطانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قیدار با دمای هشت و چورزق با ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود و دمای شهر زنجان نیز در این مدت بین هشت و ۲۶ درجه بالای صفر ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.