۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85081207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حلب در شهرستان ایجرود زنجان ۵۱ میلیمتر بارندگی را به ثبت رساند

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران از چهارشنبه شب در مناطق مختلف استان آغاز شده و حلب در شهرستان ایجرود با ۵۱ میلیمتر بیشترین بارندگی را از شب گذشته تاکنون به ثبت رسانده است.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره بارشهای چشمگیر در این مدت، افزود: شهر زنجان نیز میزان ۲۰ میلیمتر بارندگی را از چهارشنبه شب تاکنون ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بارش باران در اغلب مناطق استان ادامه دارد، اظهار کرد: این بارندگی ها از ظهر امروز به طور موقت قطع خواهد شد و شاهد وزش باد شدیدی در استان خواهیم بود.

سلطانی یادآورشد: روز جمعه علاوه بر شدت وزش باد شاهد بارشهای پراکنده و کمتری نسبت به امروز و رعد و برق در اغلب مناطق استان خواهیم بود و برای اوایل هفته آینده بارندگی پیش بینی نشده است.

وی با اشاره به روند کاهشی دمای هوا در استان، تصریح کرد: صبح روز شنبه هفته آینده احتمال رسیدن دمای هوا به خصوص در مناطق سردسیر استان به حدود صفر درجه وجود دارد.

سلطانی همچنین با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان هشت و ۱۷ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۱ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۲ درجه، آببر ۱۷ و ۲۸ درجه، سلطانیه هفت و ۱۹ درجه، قیدار هشت و ۱۵ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha