بیرجند - ایرنا - ساکنان روستاهای مرزی و عشایر خراسان جنوبی نیز همگام با سایر هم استانی‌ها و هموطنان با حضور در راهپیمایی روز قدس صحنه‌های باشکوهی را در دفاع از مظلوم به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، عشایر غیور و روستاییان خراسان جنوبی با حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه‌ دیگری در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی خلق کردند.

راهپیمایی مردم محلات عشایری آقا و چاه باشه در شهرستان مرزی زیرکوه نخستین تصاویری بود که صبح امروز (جمعه) از خراسان جنوبی مخابره شد و در ادامه جلوه‌های ویژه از راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان درمیان روستای عشایری آواز بخش گزیک و در شهرستان سربیشه در روستاهای مرزی تجشک و مرکه بخش درح به دست مخاطبان رسید.

جمع زیادی از عشایر، روستاییان و مرزنشینان با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" و با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.

راهپیمایی روز قدس امروز جمعه بیست و پنجم فروردین مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در بیش از ۹۰ نقطه خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه برگزار شد تا مردم بصیر و موقعیت‌شناس این استان بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودکش صهیونیستی فریاد بزنند.

این استان به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و حدود ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی در مناطق روستایی ساکن هستند.