بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون باری چهار هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی را کشف کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمدرضا کارگر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بیرجند در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون باری مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از کامیون‌ها چهار هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان کرد: ماموران در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از کشف ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس و یک وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کارگر گفت: ماموران انتظامی شهرستان بیرجند در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی بیرجند گفت: ماموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.