بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همگانی کردن ورزش به همپوشانی سازمانی نیاز دارد تا اداره کل ورزش و جوانان به عنوان سازمان متولی، سیاستگذار و برنامه‌ریز و نیز دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم کمک کنند تا این برنامه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن قطبی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در مورد ورزش همگانی، رهبر معظم انقلاب حجت را بر همه تمام کرده‌اند که لازم و واجب است لذا همه ما مکلفیم در راستای توسعه ورزش همگانی چه بخشی که مسئول و چه بخشی که عضوی از جامعه اسلامی هستیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی یادآور شد: ورزش همگانی از کودکی تا سالمندی لازم است و برخی کارشناسان معتقدند والدین ورزشکار فرزندان صبورتر و مقاوم‌تری را متولد می‌کنند لذا صرفا مجموعه ورزش و جوانان نمی‌تواند این مسئولیت را به دوش بکشد و نیاز است دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ورزش اختصاص یابد گفت: موتور محرکه هر دستگاه، نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی را بتوان با نشاط و پرتحرک نگه داریم، کارکرد و عملکرد سازمانی هم افزایش خواهد یافت.

وی با توجه به اهمیت ورزش و همگانی کردن آن در بین خانواده‌ها گفت: در اعتبارات فصل پنج (کمک به هیات‌های ورزشی) شهرستان‌های دارای برنامه توسعه‌ای اعتبار بیشتری دریافت خواهند کرد و در اولین پرداخت ۲ برابر سال گذشته اعتبار واریز خواهد شد.

قطبی بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری مردم به ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: هر شهرستانی که نسبت به سال گذشته ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش ورزشکار سازمان‌یافته داشته باشد علاوه بر اعتبارات واریزی برابر همان افزایش، اعتبار فصل پنج دریافت خواهد کرد.

وی گفت: این اقدام می‌تواند با برگزاری جشنواره‌های ورزشی، المپیادها همچنین مسابقات و رویدادهای ورزشی مختلف محقق شود و از بین همین ورزشکاران شرکت کننده استعدادهای ورزشی شناسایی و برای نگهداشت و پرورش آنان برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت صورت گیرد تا در حوزه قهرمانی در سطح کشور ورزشکاران بیشتری در تیم‌های ملی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تخصیص اعتبار به استان افزود: در بخش توزیع عادلانه اعتبارات ورزشی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و ما در توزیع عادلانه اعتبارات ورزشی به شهرستان‌ها با توجه به برنامه‌های ورزشی پیش‌بینی شده و قابل اجرا در تقویم ورزشی هیات‌ها و برنامه‌ریزی اصولی توسط ادارات ورزش و جوانان تاکید داریم.

وی درخصوص تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های ورزشی همچنین نگاه ویژه به شهرستان‌های کم برخوردار با ظرفیت‌های ورزشی مستعد در راستای اهداف و برنامه‌های عدالت محور دولت مردمی در دستور کار قرار دارد تا شاهد رونق و شکوفایی استعدادهای ورزشی از سراسر استان در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.

قطبی گفت: تمرکز ما بر تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام در سطح استان است تا با کمک و همراهی مجموعه وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

در این مراسم نفرات برتر مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی تجلیل شدند.