۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85050724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمتی: از عهده هزینه‌ها برنمی‌آیم

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85050724
خدمتی: از عهده هزینه‌ها برنمی‌آیم

تهران- ایرنا- دارنده طلا و نقره بازی‌های آسیایی در رشته تیراندازی گفت: توصیه نمی‌کنم کسی این رشته را دنبال کند، چرا که رشته‌ای تجهیزات محور و پرهزینه است و من به عنوان یک ملی‌پوش از عهده هزینه‌ها بر نمی‌آیم.

نجمه خدمتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، بر این موضوع که علاقه‌مندی در هر رشته ورزشی عامل پیشرفت می‌شود، اظهار داشت: به‌شرط اینکه ورزشکار پشتکار و اعتمادبه‌نفس داشته باشد و برای رسیدن به هدف تلاش کند.

وی ادامه داد: رشته تیراندازی تجهیزات محور است و همواره باید این تجهیزات به روز باشند حتی در سطح مبتدی هم با قطعات قدیمی و کهنه نمی‌شود زیاد مانور داد و کار را خیلی سخت می‌کند. شرایط و اوضاع اقتصادی نیز بر قیمت وسایل، تجهیزات و قطعات تیراندازی سایه انداخته؛ چطور می‌توان این ورزش را به دیگران توصیه کرد.

عضو تیم ملی تیراندازی با تأکید بر اینکه توصیه نمی‌کنم نوجوانان و جوانان رشته تیراندازی را انتخاب کنند، تصریح کرد: به‌خاطر اینکه من که در سطح تیم ملی هستم و برای کشورم و بالابردن پرچم میهنم در میادین بزرگ و بین‌المللی تلاش می‌کنم، از پس هزینه‌ها برنمی‌آیم.

خدمتی افزود: فدراسیون در حد توان خود مانند پرداخت حقوق، برگزاری اردوها، ‌تهیه فشنگ و ساچمه کمک می‌کند؛ اما این حقوق ناچیز کفاف هزینه‌هایی که برای اردوها و دوری از خانواده صرف می‌کنیم نمی‌دهد و این موضوع واقعاً برای ما سخت و طاقت‌فرسا است ضمن اینکه از شهرستان خراسان جنوبی هم هیچ حمایتی نمی‌شود برای همین فعالیت در این رشته را به افراد توصیه نمی‌کنم.

خدمتی: از عهده هزینه‌ها برنمی‌آیم

وی یادآور شد: دریافت حقوق هم به اینکه در اردو باشیم یا خیر بستگی دارد و اگر داخل اردو باشیم حقوق را دریافت می‌کنیم و در غیر این صورت حقوقی نخواهیم داشت.

مدال‌آور تیم ملی تیراندازی کشورمان که ۱۱ سال عضو تیم ملی است و در یازدهمین دوره لیگ برتر بانوان در سلاح‌های بادی که اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد، توانست مقام اول را در انفرادی و تیمی کسب کند، در مورد سطح رقابت‌ها خاطرنشان کرد: سطح رقابت‌ها و رکوردها در میان بانوان بسیار بالا رفته و تعداد نفراتی که در سطح بالایی قرار دارند رو به فزونی است. امیدوارم همین رکوردها را در مسابقات جهانی ثبت کنم و افتخارآفرین باشم.

خدمتی در مورد چگونگی علاقه‌مندی خود در رشته تیراندازی یادآور شد: علاقه‌مندی به رشته تیراندازی را از مادرم دارم؛ وی مربی تیراندازی بود و به همین دلیل از همان سن پایین به سالن‌های تیراندازی در شهرستان بیرجند می‌رفتم. در آنجا استعدادیابی و وارد تیم ملی شدم.

وی که اولین بانوی طلایی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی است، با تأکید بر اینکه تا کنون حدود ۵۰ مدال بین‌المللی را کسب کردم، گفت: در سال آینده مسابقات مهمی پیش رو داریم؛ مهم‌تر آن که مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس است که از اول سال شروع می‌شود و تمام تمرکز باید بر روی این مسابقات باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha