بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت توجه به معیشت و امنیت شغلی کارگران، کنارگذاشتن اختلافات در بین اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا و مانع زدایی از مشکلات موجود در مسیر ساخت مسکن تاکید کردند. بوشهر

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته در سراسر استان بوشهر برگزار شد.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: شکست در توطئه‌های مختلف، دشمن را وادار به طراحی دسیسه‌های نو برای ایجاد نفاق و انشقاق در جامعه کرده به همین دلیل اتحاد و همدلی مردم و مسئولان مهمترین راهبرد برای مقابله با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر و در جمع مسئولان داخلی و خارجی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر راهبرد اتحاد، همدلی و پرهیز از حاشیه‌ها و تمرکز بر تقویت جبهه مقاومت در داخل فلسطین تاکید کردند.

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی در سه راهبرد اساسی جلوه‌گر می‌شود، بیان کرد: راهبرد اول تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور است به این معنی که اگر مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند به طور قطع مشکلات حل می‌شود.

هاشمی با تاکید بر همکاری و هم‌افزایی ملی و همدلی در میان مسئولان و مردم اظهار کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد دشمن با شکست در اغتشاشات سال گذشته امروز تمرکز خود را به روی ایجاد گسل‌های درون حاکمیتی قرار داده است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: دشمن عزم خود را بر ایجاد انشقاق و اختلاف بین قوای سه گانه جزم کرده به همین علت است که امروز رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اتحاد و همدلی بین مسئولان و مردم تاکید دارند.

وی تاکید کرد: قوای سه گانه باید در کنار هم راه را برای انجام یک کار جهادی با رویکرد خدمت رسانی به مردم و در راستای عزت و سرافرازی میهن اسلامی هموار کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مردم باید در مقابل دسیسه تفرقه افکنی دشمن و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان هوشیار باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از حاشیه افکنی افزود: نباید مردم و مسئولان گرفتار حاشیه‌ها شوند تا جایی که از اصول و ارزش‌های دینی فاصله بگیرند.

به گفته هاشمی امروز باید مسئولان به جای پرداختن به حواشی بر حل مسائل مربوط به مردم تمرکز کنند چرا که دشمن در تلاش است با مشغول کردن جامعه به حاشیه از توجه به اصول و ارزش‌ها دوری کرد.

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی براساس وظیفه اصلی خود گام بردارند و به دنبال حاشیه نباشند چرا که توجه بیش از حد به حاشیه‌ها آنها را از عمل به وظایف خود دور می‌کند، این درحالی است که باید به مسائل اصلی کشور که شامل معیشت، ارتزاق، ازدواج، اشتغال و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی است تمرکز شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها اظهار کرد: از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها در خواست می‌شود با کنار گذاشتن اختلاف‌ها به مشکلات مردم رسیدگی کنند چرا که حاشیه‌ها موجب ایجاد اختلال در کار مردم و عقب ماندگی پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی با تقدیر از شوراهایی که در اقصی نقاط استان با همدلی در کنار شهرداران برای رسیدگی به مشکلات شهرها و مردم گام برمی‌دارند گفت: از شوراهایی که در مقابل هم قرار گرفته و گرفتار حاشیه شده‌اند می‌خواهم که با کنار گذاشتن اختلافات به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

هاشمی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم است گفت: معلمی شغل ارزشمند، مقدس، سخت و پرثواب است به همین دلیل باید به مسائل و مشکلات معیشتی معلمان رسیدگی کرد.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: شهید مطهری شهید جهاد تبیین و معلم انقلاب بود که هنرمندانه به بازتعریف مفاهیم اسلامی پرداخت و امروز هم جوانان انقلابی باید از فیوضات معنوی و علمی این شهید بهره ببرند.

وی استقلال فرهنگی و مکتبی، آزاد اندیشی، تداوم و نقش آفرینی روحانیون را از دغدغه‌های شهید مطهری عنوان کرد.

هاشمی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: کارگران از اول انقلاب تا به امروز در همه صحنه‌ها در کنار مردم حامی نظام، انقلاب، قرآن، ستون و محور تولید و رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مهارت آموزی و امنیت شغلی و معیشتی و حمایت از کار و کارگر گفت: مردم نیز با خرید کالاهای ایرانی کارگر ایرانی را تکریم کنند چرا که اقتصاد کشور مبتنی بر کار و تلاش کارگران است.

گناوه

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: اگرچه دولت بجد نهضت مسکن ملی را آغاز کرده است اما همه مسئولان باید با در اختیار گذاشتن زمین های خود به این طرح مانع از تعلل و عقب افتادگی در شهرستان شوند.

وی افزود: باتوجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده اما شاهدیم در کشور و استان بوشهر، گرانی ها بر مردم تحمیل می‌شود و باید نظارت‌ها بیشتر شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که مردم را از نظام و انقلاب جدا کند و باید با همدلی در مهار تورم و رشد تولید، تلاش مضاعف به عمل آید.

رکنی حسینی ادامه داد: اگرچه دولتمردان برای حل مشکلات مردم از جمله دغدغه گرانی و تورم و مسکن تلاش می کنند اما باید تلاش مضاعف تر و همفکری بیشتری از خود نشان دهند.

وی به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر و دیدار با مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر نکات بسیار ارزشمندی از جمله توجه به راهبرد اتحاد و همدلی، تقویت اراده ملی و پرهیز از حاشیه ها و تقویت جبهه مقاومت در داخل فلسطین تاکید کردند.

رکنی حسینی با گرامیداشت هفته معلم و یاد وخاطره شهید استاد مطهری افزود: شهید مطهری دارای ویژگی های بارز و برجسته در همه ابعاد از جمله اسلام و دشمن شناس بود و باید به عنوان نماد معلم تراز انقلاب اسلامی در جامعه معرفی شود.

امام جمعه گناوه ادامه داد: معلمان افسران سپاه پیشرفت مملکت در عرصه تعلیم و تربیت هستند و باید به این قشر اهتمام ویژه ای شود.

وی با تبریک هفته کار و کارگر گفت: کارگران در حقیقت ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از نظام داشته‌اند.

رکنی حسینی افزود: کارگران قشر زحمتکش جامعه با مشکلات عدیده مواجه هستند و باید همت و توجه ویژه‌ای به تامین ارتقای معیشت، امنیت شغلی، بیمه خدمات اجتماعی و درمانی، دستمزد عادلانه و پرداخت به موقع حقوق آنها شود.

امام جمعه گناوه گفت: یکی از معضلات و دغدغه‌های مهم کارگران در سراسر کشور، قراردادهای آنها است که برای حل این مشکل دولت می‌تواند کمک بسیار خوبی با حذف شرکت‌های واسطه کاریاب انجام دهد.

کنگان

حجت الاسلام مهدی حیدری در نماز جمعه این هفته شهر کنگان با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و اهمیت و اهتمام دین مبین و پیامبر مکرم اسلام و اهلبیت مطهر ایشان به کار و کارگر افزود: پرداخت بموقع و توام با حساب و کتاب مزد کارگر مسئله مهمی است که باید مسئولان و کارفرمایان به آن توجه و اهتمام ورزند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و متفکر و دانشمند بزرگ شهید علامه آیت الله مرتضی مطهری و نکوداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: شهید مطهری از بزرگترین انسان های تاریخ معاصر بود که با جهاد علمی و فقهی و سیاسی و شبهه زدایی و کتاب ها و مقالات متقن و برجسته توانست اشاعه دهنده نور هدایت و معنویت در جامعه باشد.

امام جمعه کنگان با اشاره به روند رو به افول رژیم منحوس صهیونیستی و اظهارات و کارهای شتابزده مقامات این رژیم عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط و زوال قرار گرفته و وعده رهبر معظم انقلاب که وعده ای الهی است محقق و این رژیم از کره خاکی محو خواهد شد.

برازجان

امام جمعه دشتستان گفت: کارگران ستون فقرات و رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی کشور هستند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان افزود: برای داشتن اقتصاد پیشرفته و مستقل و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به مسائل مربوط به کارگران، رفع مشکلات محیط‌های کارگری اظهار کرد: کارگران نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و همچنین امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی هستند.

مصلح گفت: از این رو نباید تجلیل از کارگران را به هفته کارگر محدود کرد.

وی با اشاره به 9 اردیبهشت روز شوراها افزود: شوراها، موجب توسعه و رشد فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی شهروندان می‌شود.

مصلح اضافه کرد: شوراها، عهده دار نقش میانجی بین مردم و حکومت هستند و به منزله واحدهای بسیج کننده محلی، از قدرت عمل بسیار بالایی در مناطق برخوردارند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: اولویت کار شوراها باید بر رسیدگی به مسائل مردم استوار شود.

جحت‌الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم افزود: حفظ اعتبار قانون اساسی و حفظ حرمت انقلاب اسلامی و امور شرعی برای اعضای شوراها از همه قول‌ها و وعده هایی که داده شده واجب‌تر است.

وی اظهار کرد: شوراها محل تبلور مردم سالاری دینی هستند، تصمیم ها و عملکرد شوراها طوری نباشد که مردم سالاری دینی را نا کارآمد نشان دهد.

پهلوزاده افزود: ظرفیت شوراها و اختیارات آن‌ها خیلی از مشکلات را می‌تواند برطرف کند و مایه امیدواری مردم باشد.

وی با اشاره به دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: قدمت تمدن ایران اسلامی خود گویای همه امور است و دست اندازی بعضی از کوته فکران به تغییر و تحریف بعضی از امور نتیجه عکس داده و نه تنها خلیج فارس، خلیج فارس می‌ماند بلکه همه ممالک اسلامی و امت اسلامی خواهند ماند و نصرت و پیروزی نهایی برای مسلمین است.

امام جمعه اهرم در خصوص فساد گفت: در بیانیه گام دوم فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده چرکین کشورها و نظام‌ها مطرح شده و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست.

پهلو زاده بیان کرد: کارگر به عنوان ستون فقرات اقتصاد است و با توجه به تغییر حقوق این قشر زحمت کش و متدین و افزایش نسبی حقوق کارگران اما با توجه به تورم موجود این حقوق ها کفاف زندگی این عزیزان را نمی کند.

وی ادامه داد: در این دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه عدلیه در راستای احقاق حقوق این عزیزان اقدام انقلابی لازم است و نسبت به مساله مهم حقوق و مسکن کارگران -که چرخ تولید کشور را حرکت می دهند و رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند - توجه خاص و ویژه ای می طلبد.