۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبر: 85095133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین راهبرد مقابله با دشمن اتحاد مردم و مسئولان است

بوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت بوشهر گفت: شکست در توطئه‌های مختلف، دشمن را وادار به طراحی دسیسه‌های نو برای ایجاد نفاق و انشقاق در جامعه کرده به همین دلیل اتحاد و همدلی مردم و مسئولان مهمترین راهبرد برای مقابله با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر و در جمع مسئولان داخلی و خارجی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر راهبرد اتحاد، همدلی و پرهیز از حاشیه‌ها و تمرکز بر تقویت جبهه مقاومت در داخل فلسطین تاکید کردند.

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی در سه راهبرد اساسی جلوه‌گر می‌شود، بیان کرد: راهبرد اول تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور است به این معنی که اگر مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند به طور قطع مشکلات حل می‌شود.

هاشمی با تاکید بر همکاری و هم‌افزایی ملی و همدلی در میان مسئولان و مردم اظهار کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد دشمن با شکست در اغتشاشات سال گذشته امروز تمرکز خود را به روی ایجاد گسل‌های درون حاکمیتی قرار داده است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: دشمن عزم خود را بر ایجاد انشقاق و اختلاف بین قوای سه گانه جزم کرده به همین علت است که امروز رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اتحاد و همدلی بین مسئولان و مردم تاکید دارند.

وی تاکید کرد: قوای سه گانه باید در کنار هم راه را برای انجام یک کار جهادی با رویکرد خدمت رسانی به مردم و در راستای عزت و سرافرازی میهن اسلامی هموار کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مردم باید در مقابل دسیسه تفرقه افکنی دشمن و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان هوشیار باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از حاشیه افکنی افزود: نباید مردم و مسئولان گرفتار حاشیه‌ها شوند تا جایی که از اصول و ارزش‌های دینی فاصله بگیرند.

به گفته هاشمی امروز باید مسئولان به جای پرداختن به حواشی بر حل مسائل مربوط به مردم تمرکز کنند چرا که دشمن در تلاش است با مشغول کردن جامعه به حاشیه از توجه به اصول و ارزش‌ها دوری کرد.

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی براساس وظیفه اصلی خود گام بردارند و به دنبال حاشیه نباشند چرا که توجه بیش از حد به حاشیه‌ها آنها را از عمل به وظایف خود دور می‌کند، این درحالی است که باید به مسائل اصلی کشور که شامل معیشت، ارتزاق، ازدواج، اشتغال و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی است تمرکز شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها اظهار کرد: از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها در خواست می‌شود با کنار گذاشتن اختلاف‌ها به مشکلات مردم رسیدگی کنند چرا که حاشیه‌ها موجب ایجاد اختلال در کار مردم و عقب ماندگی پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی با تقدیر از شوراهایی که در اقصی نقاط استان با همدلی در کنار شهرداران برای رسیدگی به مشکلات شهرها و مردم گام برمی‌دارند گفت: از شوراهایی که در مقابل هم قرار گرفته و گرفتار حاشیه شده‌اند می‌خواهم که با کنار گذاشتن اختلافات به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

هاشمی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم است گفت: معلمی شغل ارزشمند، مقدس، سخت و پرثواب است به همین دلیل باید به مسائل و مشکلات معیشتی معلمان رسیدگی کرد.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: شهید مطهری شهید جهاد تبیین و معلم انقلاب بود که هنرمندانه به بازتعریف مفاهیم اسلامی پرداخت و امروز هم جوانان انقلابی باید از فیوضات معنوی و علمی این شهید بهره ببرند.

وی استقلال فرهنگی و مکتبی، آزاد اندیشی، تداوم و نقش آفرینی روحانیون را از دغدغه‌های شهید مطهری عنوان کرد.

هاشمی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: کارگران از اول انقلاب تا به امروز در همه صحنه‌ها در کنار مردم حامی نظام، انقلاب، قرآن، ستون و محور تولید و رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مهارت آموزی و امنیت شغلی و معیشتی و حمایت از کار و کارگر گفت: مردم نیز با خرید کالاهای ایرانی کارگر ایرانی را تکریم کنند چرا که اقتصاد کشور مبتنی بر کار و تلاش کارگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha