زنجان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با تصمیم شورای ششم، مجوز خرید ۱۰۲ دستگاه خودروی حمل و نقل شهری با تامین اعتبار لازم صادر شد که از این تعداد ۴۱ اتوبوس، ۳۶ دستگاه مینی بوس و ۲۵ دستگاه ون از اواخر سال گذشته وارد شبکه شد و این کار تا پایان سال نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید ناصحی مقدم در خطبه های پیش از نماز جمعه این شهر به اقدامات مهم شورا و شهرداری در سال جاری و آینده اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته شورا و شهرداری تلاش دارند متناسب با امکانات و بودجه نسبت به خدمت رسانی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زنجان به لحاظ داشتن بوستان های شهری برای غنی سازی اوقات خانواده ها با مشکل مواجه است، اضافه کرد: بر این اساس بوستان هاشمی نژاد به وسعت ۶ هکتار در کنار میدان ولی عصر(عج) کلنگ زنی شد.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: این پروژه اولین بوستان بزرگ شهر زنجان است که با این میزان وسعت و با طراحی های مختلف عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات شهری زنجان موضوع حمل و نقل عمومی است، گفت: وضعیت حمل و نقل شهری زنجان قابل دفاع نیست چون در سال های گذشته به این حوزه توجه جدی نشده است.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: طراحی خطوط ایستگاه اتوبوس های شهری امری مهم است که تا نیمه امسال با رویکرد علمی و مطالعه شده در جهت رفع نیازهای مردم انجام خواهد شد.

ناصحی مقدم، در خصوص وضعیت کاهش ترافیک شهری نیز افزود: در این ارتباط اجرای محور موسوم به آرامستان به واسطه وجود شهرک های صنعتی و همچنین وجود شهرک های اقماری متعدد ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح مشکلات این بخش کاهش یابد و در مرکز شهر نیز بازگشایی معابر برای تردد روان ترافیکی با همکاری دستگاه متولی انجام شود.

این مسوول همچنین به موضوع آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته مردم از این وضعیت رضایت نداشتند که در این خصوص با اجرای نهضت آسفالت ریزی معابر مهم شهری این مهم مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هر چند در برخی معابر نقص هایی رخ داده است که مورد قبول شهرداری نیست و در این راستا ترمیم این مناطق لحاظ شد.

به گفته ناصحی مقدم، کمتر از ۱۰ درصد معابر شهری دارای چنین مشکلاتی بوده ‌که با همت پیمانکار و پیگیری های شهرداری در حال برطرف شدن است و هزینه ای بر دوش شهرداری و مردم ندارد.

وی یادآور شد: یکی از سیاست های شورا و شهرداری تکمیل پروژه های ناتمام بوده که متاسفانه در موعد مقرر به بهره برداری نرسیده است.

این مسوول ادامه داد: اجرای پروژه دور برگردان پل امام حسین(ع) و دیگری اتصال معبر پادگان به صورت شرق و غرب زنجان از جمله اقدامات فعالیت ۲ ساله شورای شهر و شهرداری مهم به شمار می رود.

ناصحی مقدم پروژه مهم شهری استان را در دوره ششم شورای شهر زنجان، افتتاح فاز جنوبی پروژه بزرگ سبزه میدان ذکر کرد و گفت: این پروژه قبل از سال گذشته افتتاح شد که تلاش می شود فاز شمالی آن نیز امسال به اتمام برسد.