بروجرد - ایرنا - مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدای معلم و دانش‌آموز چراغ راه امروز جامعه هستند، قابلیت گرفتن نور پرفروغ شهدا را در خودمان مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا رابعه امامی رضوی روز شنبه در یادواره شهدای معلم و دانش آموز شهرستان بروجرد که در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد برگزار شد، افزود: مقام شهدا در نزد خداوند بلند مرتبه است در قرآن نیز مقام شهید بارها گوشزد شد.

وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد دارای شهدای بزرگی مانند شهید بروجردی و معلمان و دانش آموزان شهید می‌باشد که زبانزد ملت ایران است.
مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شهدای دانش آموز و معلم چراغ راه انسان‌ها و انقلاب هستند باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم شهدا مانند نوری در زندگی ما هستند باید نور شهدا را در زندگی پرفروغ کنیم.
امامی رضوی اضافه کرد: باید تلاش کنیم قابلیت پرفروغ نور شهدا را در دلهایمان زنده کنیم.
وی ادامه داد: روز معلم به نام استاد شهید مطهری مزین شده زیرا او استاد جامعه بود، که با کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های خود آگاهی به ملت داد.
مشاورامور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز انسان ها با یکدیگر متفاوت است چون نسل ها با ابزار ها ی مختلف روبرو هستند باید با به روز رسانی اطلاعات خود کلاس ها را محل عبادت و ارتباط با خدا قرار دهیم زیرا دانش آموزان بهترین ارزیاب هستند که نگاهشان به معلمان است که تاثیرپذیر باشند.
امامی رضوی افزود: معلم اثر گذارترین فرد برای دانش آموزان است و معلم باید الهی عمل کند، دانش آموزان به هویت ایرانی اسلامی خود بها بدهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا یادواره شهدا فرهنگی و دانش آموز با حضور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش و امام جمعه بروجرد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد.

شهرستان بروجرد دارای یک هزار و ۵۰۰ شهید می باشد که ازراین تعداد ۱۷۵ شهید دانش آموز و ۴۲ معلم شهید است.