اراک- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: اردوهای راهیان نور نقش موثری در زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد مهجوری روز پنجشنبه در آیین اعزام راهیان نور غرب کشور اظهار داشت: اردوهای راهیان نور سال ۱۴۰۲ با یادواره شهدای بازی دراز و در ارتفاعات سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه برگزار می شود و خوشبختانه مردم شهر اراک همچون گذشته استقبال باشکوهی از این برنامه داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: بیش از ۷۰۰ نفر از مردم شهر اراک امروز به منطقه بازی دراز اعزام می شوند تا در برنامه های فرهنگی پیش بینی شده شرکت کنند.

وی عنوان کرد: عملیات بازی دراز یکی از عملیات‌های غرورآفرین جمهوری اسلامی در مقابل تهاجم ارتش بعث عراق بود که با موفقیت انجام شد و این منطقه سرشار از حماسه های رزمندگان و مردم است که امروز باید به آحاد مردم و جوانان تبیین و روایت شود.

سرهنگ مهجوری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت های امروز ما جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان است.

وی بیان کرد: راهیان نور موثرترین روش و کارآمدترین راهکار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است و راه اندازی اردوهای راهیان نور غرب کشور قطعا می تواند در تبیین حماسه هایی که در آن مناطق انجام گرفته موثر باشد.