بیرجند - ایرنا - خط تولید دانش‌بنیان دستگاه‌های پرس ضربه‌ای سنگین با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و یک شرکت فناور راه‌اندازی و افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مراسم افتتاح خط تولید دستگاه‌های پرس ضربه‌ای سنگین از ۶ تا ۱۰۰ تن روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس حوزه ریاست عالی، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد کشور و جمعی از مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

این واحد تولیدی با هدف تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، ایجاد اشتغال، کمک به مهارت‌آفرینی دانشجویان و فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرای طرح پویش - حضور دانشجویان در محیط صنعتی و کار - با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و به همت یک شرکت فناور ایجاد شده که تولیدات آن در صنایع تولید قطعات مختلف صنعتی کاربرد دارد.

بنا به این گزارش تجهیزات و امکانات از جمله دستگاه‌های تراش و جوش که توسط دانشگاه تامین شده با دانش فنی، تجربه و تخصص شرکت فناور به ایجاد یک صنعت مادر در استان انجامیده و این واحد تولیدی در فضایی به متراژ ۳۰۰ متر مربع، زمینه اشتغال ۱۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

این واحد تولیدی در کارگاه‌های بدون استفاده دانشگاه آزاد و در راستای بهینه‌سازی شرایط موجود راه‌اندازی شده و تولید دستگاه‌های پرس هیدرولیک، قطعه‌سازی برای صنایع مختلف و سایر محصولات از برنامه‌های توسعه آن در آینده نزدیک است.

استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه امروز بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.