۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85104643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت هویت ملی در دانشگاه‌ها و مدارس مورد توجه باشد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت هویت ملی و میهن‌پرستی موضوع مهمی در حیطه آموزش است که باید از سوی اساتید و معلمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش و بزرگداشت مقام استاد که در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: ایران اسلامی دارای ملتی با آرمان والا و بزرگ است که رسیدن به قله‌های بلند را دنبال می‌کند.

وی از معلمان به عنوان معماران آینده‌ کشور یاد کرد و گفت: جوانان و آینده‌سازان ایران باید متفکر و میهن‌پرست تربیت شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش استاد و معلم در تربیت نیروی انسانی کشور افزود: نقش و جایگاه معلم طبق روایات اسلامی و عقلی بسیار رفیع است، دانشجو و دانش‌آموز سبک زندگی خود را از استاد و معلم می‌آموزد لذا اساتید تلاش کنند سبک زندگی ایرانی - اسلامی را ترویج و آموزش دهند.

وی تصریح کرد: معلم مبنای تحول و پیشرفت در کشور است، چنانچه قرار باشد تحولی در کشور صورت گیرد ابتدا باید سرمایه انسانی متحول شود و سپس جامعه متحول خواهد شد.

قناعت با اشاره به سه وظیفه اصلی معلمان و اساتید گفت: یاد دادن دانش به معنای واقعی کلمه، تفکر و تقویت هویت ملی، وطن‌پرستی و عشق به میهن از وظایف معلمان و اساتید است و سخت‌گیری آنان در موضوعات یادگیری علم و دانش موجب تربیت انسان‌های متفکر، خلاق و کارآمدتر برای پیشرفت کشور می‌شود.

وی افزود: همه ما ایرانی‌ها باید نسبت به زبان، پرچم و ملیت خود حساس باشیم، همانطور که نسل دفاع مقدس اجازه نداد یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رویکردهای جدید دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن فهمیده که تجزیه ایران غیرممکن است زیرا در راس حاکمیت این کشور اسلامی یک عالم فرزانه و حکیم و شجاع قرار دارد که همیشه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، کشور ما جزو چهار قدرت اول دنیا است که دشمن هم به این موضوع اعتراف دارد به طوری که امروز ناوهای ارتش ایران تا حیاط خلوت آمریکا هم رفته است و این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند.

در این مراسم محمد بهنام‌فر و محمد اسکندری‌ثانی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، هادی پورشافعی از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، سید علیرضا ذوالفقاری و علی بهنام‌فر از دانشکده مهندسی، حمید سعادت‌فر از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، ابراهیم غلامی از دانشکده علوم، هادی علیزاده نوقابی از دانشکده ریاضی، سید احسان غیاثی و مسلم رستم‌پور از دانشکده کشاورزی و آرزو پایدار فرد از دانشکده هنر به عنوان اساتید سرآمد آموزشی، معرفی و تجلیل شدند.

همچنین از عباس فرجاد پزشک عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی و سید مجتبی موسوی‌نژاد عضو هیات علمی گروه عمران دانشکده فنی فردوس به عنوان استاد برگزیده دانشگاه تقدیر شد. محمد مهدی دیانی عضو هیات علمی گروه معارف دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز به عنوان استاد برگزیده گروه معارف معرفی شد.

سودابه حسینی از دانشکده هنر، خیرالنساء رمضان‌زاده از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و محمد وزیری از دانشکده فنی فردوس مدرسین مدعو برگزیده بودند و از ملیکا مودی، کارشناس آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی به عنوان کارشناس آموزشی برگزیده دانشگاه تجلیل شد.

بخش دیگر این مراسم، تجلیل از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه در سال ۱۴۰۱ بود که در این بخش از سید محمد حسینی، سعید دقیقی، مهدی پناهی، عبدالرحیم حقدادی و زهرا احمدی بروغنی بابت ۳۰ سال تلاش در عرصه علم و دانش قدردانی به عمل آمد.

پایان بخش مراسم نیز معرفی اعضای هیات علمی ارتقا یافته در سال گذشته بود که بر این اساس از ارتقای مرتبه علمی سید محمد رضوی، ناصر مهرشاد و سید محمدحسین سیدکاشی از دانشیاری به استادی، ابوالفضل بیجاری، حسین الیاسی، مهدی خیاط و سارا جمهوری از استادیاری به دانشیاری و مهناز کدخدا و امیرحسن اسعدیان از مربی به استادیاری قدردانی شد.

۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت دهه سرآمدی آموزش نام دارد و شعار این دهه در سال جاری "سرآمدی آموزشی، نیازمحوری، دانشگاه تمدن‌آفرین" است.

دانشگاه بیرجند به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی استان خراسان جنوبی در حال حاضر دارای ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۳۴۰ کدرشته مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و ۳۵۰ عضو هیات علمی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha