تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

بوشهر - ایرنا - سرپرست ‌اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری یک متخلف صید و شکار غیرقانونی ۱۵ بال تیهو در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن مرادزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکارچیان این پرنده با پخش صدای تیهوی ماده، طعمه خود را جذب و سپس با استفاده از تور زنده‌گیری پرنده (خفتوک) اقدام به شکار می‌کنند.

وی افزود: از شکارچی غیرقانونی این پرندگان در کوه سیاه، ۲ رشته تور پرنده‌گیری و یک دستگاه واکمن نیز کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: با وجود کوهستانی‌ بودن مسیر و منتهی شدن به یکی از تنگه‌های صعب‌العبور منطقه، ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بخش بوشکان با ساعت‌ها پیاده‌روی موفق به دستگیری این شکارچی غیرقانونی شدند.

مرادزاده یادآور شد: اکنون در فصل زاد و ولد حیات وحش قرار داریم و شاهد جفت‌گیری پرنده تیهو در این منطقه هستیم؛ بنابراین شکار غیر قانونی در این ایام ضربه بزرگی به تداوم حیات این گونه در استان بوشهر می‌زند.

وی اضافه کرد: ماموران این یگان هفته گذشته نیز موفق به دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز به همراه لاشه ۲ بال تیهوی ماده در منطقه بوشکان دشتستان شدند.

مرادزاده گفت: با توجه به اهمیت جنس ماده در بقای حیات وحش، قانون‌گذار میزان جرایم حاصل از صید و زنده گیری و شکار گونه‌های ماده در پرندگان، پستانداران و دیگر گونه‌ها را سه برابر جنس نر دانسته تا نسبت به اهمیت بقای گونه حساسیت بیشتری اعمال شود.