نوشهر - ایرنا- فرماندار چالوس گفت : جهاد تبیین مختص یک قشر و جریان خاصی نبوده و متوجه آحاد جامعه بوده و یک وظیفه و رسالت همگانی است.

به گزارش ایرنا، علی قاسمی روز شنبه در همایش ملی جهاد تبیین، راهکار مقابله با جریان تحریف در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی تیپ امامت چالوس افزود : رهبر معظم انقلاب به دلیل هوشمندی از فردای انقلاب اسلامی تا امروز و به دلیل شناخت مساله و با توجه به تغییر قدرت از قدرت سخت به قدرت نرم، جهاد تبیین را مطرح کردند.

وی مردم را شاخص و محور و پایه قدرت نرم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هر کشور و حاکمیتی که مردمش را داشته باشند یعنی قدرت مسلط هست هم در داخل و هم در خارج.

وی اظهارداشت: رهبر معظم اسلامی موضوع جهاد تبیین را وارد ادبیات سیاسی، جتماعی و فرهنگی کشور کردند و معظم له بزرگترین روایتگر در ارتباط با جهاد تبیین است و ایشان در همین راستا در سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر فرمودند.

فرماندار چالوس خاطرنشان کردند: پاسخ این سوال که چرا رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را وارد ادبیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور کردند این بر می گردد به این مهم که ماهیت و سرشت قدرت از قرن شانزدهم تا امروز تغییر کرده است.

قاسمی چالوس تصریح کرد : جهاد تبیین در واقع یک قدرت نرمی است و رهبر معظم انقلاب نسبت به بیان این مساله ورود کردند و ایشان در این بیان این راهبرد از خود قرآن و پیامبران و امامان تاسی گرفتند چرا که خود قرآن سراسر تبیین، روشنگری، خودشناسی، معرفت شناسی، خداشناسی و مسیر شناسی است.

وی با تاکید بر این که همه باید نسبت به جهاد تبیین اقدام کنند، بیان کرد: امامان و پیامبران آمدند برای بیان تبیین و بیان حقایق برای معرفت شناسی و برای راهی که بشر باید پیش بگیرد.

وی اضافه کرد : رهبر معظم انقلاب نیز هم به تاسی از قرآن و پیامیران جهاد تبیین مطرح کردند و امروز جهاد تبیین در راستای تحقق قدرت نرمی است که نظام جمهوری اسلامی ایران بدنبالش هست.

به گفته وی جهاد تبیین هم اعتبار فزآینده جمهوری اسلامی و هم به روشنگری مردم نسبت به مسائل و افزایش شناخت آنها کمک می کند.

فرماندار چالوس با اشاره به هجمه های رسانه های غرب علیه انقلاب اسلامی از جمله در تحریف تاریخ، گفت: رسانه های همچون بی بی سی و اینترنشنال تاریخ کشورمان و انقلاب اسلامی را تحریف می کنند و به خورد جوانان ما می دهند که لازمه چنین شرایطی بصیرت بیش از پیش است که همه باید هوشیار باشیم.

امام جمعه چالوس در این همایش گفت: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درصدد بی هویت کردن جوانان و نوجوانان است.
حجت الاسلام سیدداوود موسوی افزود: دشمنان اتاق فکر تشکیل دادند، آمریکا و ایادی استکبار غرب به طرق مختلف با فرافکنی و تحریف واقعیت ها در فضای مجازی تا توانستند در صدد یی هویت کردن جوانان و ناکار آمدی نظام اسلامی بودند.
امام جمعه چالوس ادامه داد : بیش از یک دهه است رهبری فرزانه فرمان جهاد تبیین داده تبیین در برابر تحریف. باید همگی در برابر جریان تحریف که ماموریتش وارونه جلوه دادن تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی است بایستیم و به اشکال مختلف برای آگاه سازی جامعه تلاش کنیم.

از مجموع ۹۵ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش ۷۵ مقاله پذیرفته شد که پس از داوری های انجام شده چهار مقاله برای ارایه انتخاب شده است.

این همایش به همت دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری، حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس برگزار شد.