بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر گفت: هشت لیدری که نقش مستقیمی در هدایت اعتصابات کارگری در پارس جنوبی و عسلویه از طریق فضای مجازی و حقیقی داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات در نشست یکشنبه‌های پاسخگویی در جمع خبرنگاران در خصوص برخی اعتصاب‌های گزارش شده در عسلویه از سوی جامعه کارگری اظهار کرد: برخی از این پیمانکاران در دامن زدن به اعتصاب‌های کارگری در عسلویه دخالت داشتند که این افراد نیز شناسایی و در لیست سیاه قرار گرفتند.

وی افزود: اشتغال ۵۰ درصدی جوانان این استان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بعنوان یک مطالبه عمومی غیرقابل چشم پوشی است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: امروز تحقق ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات صنعتی و پتروشیمی‌ها بعنوان یکی از حقوق مردم استان بوشهر از مهمترین رویکرد مدیریت ارشد استان مطرح است و به هیچ عنوان از این حق کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد:در همین راستا پیمانکارانی که در جذب نیروهای بومی همکاری نکرده جابه‌جا، تغییر و یا عزل می‌شوند.

پورات با اشاره به معرفی ۴۰۰ نیروی بومی برای اشتغال در تاسیسات پارس جنوبی اضافه کرد: پیمانکارانی که در این خصوص همکاری نکرده و اصرار به استفاده از نیروهای غیربومی داشته‌اند نام آنها در لیست سیاه قرار گرفته و اجازه حضور و شرکت در مناقصه ها نیز به آنها داده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در همین ارتباط تاکنون چهار شرکت‌ مستقر در پارس جنوبی در لیست سیاه قرار گرفته و همچنین چهار مدیرعامل نیز احضار شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: جذب نیروی بومی بعنوان اولویت شرکت‌ها و صنایع مستقر درعسلویه باید مطرح باشد و در گام بعدی باید از ظرفیت استان‌های دیگراستفاده شود.

وی در خصوص معوقه‌های کارگری و برگزاری ۱۲ کمیسیون کارگری در استان بوشهر گفت: مطالبه‌های معوق کارگری در استان شامل نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها، نفت فلات قاره و نفت گُره پی‌گیری شده است.

پورات ادامه داد: درگذشته معوقه‌های کارگری به خصوص در حوزه پارس جنوبی سه الی چهار ماه گزارش می‌شد این درحالی است که امروز وضعیت پرداخت‌ها در استان مطلوب و تنها یک ماه تاخیر در در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به حضور جمعیت قابل توجه کارگران در منطقه عسلویه اظهار کرد: در همین ارتباط بیشترین بازدید از کمپ‌ها، پتروشیمی‌ها، فازهای پارس جنوبی و نشست با کارگران در عسلویه انجام می‌شود.

پورات تاکید کرد: همچنین اداره کل بازرسی استان بوشهر در قالب کمیته‌ای بر حقوق کارگران و کارفرمایان نظارت می‌کند.

حل مشکلات دانشجویان در قالب کمیسیون دانشجویی

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر رسیدگی به مطالبه‌های دانشجویان در قالب کمیسیون دانشجویی از دیگر اولویت‌های اساسی استان به شمار می‌رود.

به گفته پورات حل مشکل خوابگاه دانشجویان متاهل با استفاده از ظرفیت پایگاه دریایی بوشهر از جمله اقدام‌های مهم کمیسیون دانشجویی این استان است.

وی بدون اشاره به رقم بدهی دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌های استان به شرکت‌ توزیع برق استان، ادامه داد: براساس هماهنگی انجام شده به هیچ عنوان نباید برق این مجموعه‌ها قطع شود بلکه به صورت قسط بندی پرداخت شود.

انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در صحنه سیاسی

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه صحنه سیاسی و مهمترین مجرای حاکمیت مردم به شمار می‌رود.

به گفته پورات خنثی سازی توطئه‌ها، تهدیدها، افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور بعنوان مهمترین کارکرد ویژه انتخابات مد نظر است.

وی در خصوص تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم گفت: محدود کردن واردات به خصوص کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند، برخورد قاطع با قاچاق کالا و استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد از مهمترین رویکردهای تحقق شعار سال هستند.

پورات با اشاره به بازدیدهای میدانی از ۲۶ بخشداری‌ استان به صورت محسوس و نامحسوس اضافه کرد: در گام بعدی بازدید از فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی از سوی تیم های ارزیاب انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و پیگیری امور مردم افزود: هدف از ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مچ گیری نیست بلکه اصلاح عملکرد و امور است.

پورات برگزاری نخستین همایش آموزشی انتخابات استانداری‌ها و هیات‌های نظارت، شناسایی شعب اخذ رای در مناطق صعب العبور، تعریف سامانه نظارتی هدفمند، برپایی چهار تور آموزشی، برپایی ۱۱ هیات اندیشه ورز در حوزه اجتماعی، تشکیل ستاد ساماندهی سواحل در بوشهر، شناسایی و ساماندهی کودکان کار را از جمله اقدام‌های مهم معاونت سیاسی استانداری بوشهر عنوان کرد.

وی در خصوص بحث عفاف و حجاب گفت: مهمترین رویکرد این معاونت در قرارگاه عفاف و حجاب ایجابی و انجام کارهای فرهنگی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر افزود: مبارزه با زمین خواری، قاچاق سازمان یافته، مشروبات الکلی و برخورد با فساد در ادارات از جمله رویکردهای استان در بحث مبارزه با فساد است.

وی تاکید کرد: در مبارزه با فساد با هیچ کسی تعارف نداریم.

خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه سربازان عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت‌ها در جامعه مرهون تلاش اصحاب رسانه است، ادامه اداد: بحث جهاد تبیین و انعکاس خدمات نظام و دولت به مردم موجب تاب‌آوری جامعه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر یادآور شد: با هر گونه انتقاد موافق و مخالف با تخریب هستیم.