تهران- ایرنا- شهرک‌نشینان اشغالگر از ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه تعرض به مسجدالاقصی را تحت تدابیر امنیتی نظامیان رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهرک نشینان اشغالگر در دسته های جداگانه وارد مسجدالاقصی شدند.«یهودا گلیک» عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز همراه با شهرک‌نشینان وارد این مسجد شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده است.

تحرک جدید صهیونیست ها و حمله دوباره به مسجدالاقصی همزمان با راهپیمایی پرچم صورت می گیرد که به عنوان بخشی از اقدامات یهودی سازی مسجدالاقصی از آن یاد می شود. در همین راستا نقاط مختلف سرزمین های اشغالی شاهد برافراشته شدن پرچم رژیم اشغالگر قدس و پایین آوردن پرچم فلسطین با استفاده از زور است.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق اطراف مسجدالاقصی، هشدار داده اند که با برافراشتن پرچم فلسطین در این روز بشدت مقابله خواهند کرد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تا این لحظه بیش از ۴۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر به مسجدالاقصی تعرض کردند و تعدادی از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی نیز در بین این افراد هستند.

همزمان با تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی و در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم، نظامیان اسرائیلی فلسطینیان را مورد حمله قرار داده و آن‌ها را از محوطه‌ها و اطراف مسجدالاقصی دور کردند.

خبرگزاری سما نیز با انتشار تصاویری از حضور وزرای کابینه های سابق و نمایندگان سابق کنست در بین شهرک نشین ها خبر می دهد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت نیز خبر داد که دستگاه امنیتی مسوول تامین امنیت و حمایت از راهپیمایی پرچم، هر چند ساعت یک بار با برگزاری جلسه، اوضاع را بررسی می کند و خود را برای - به تعبیر این روزنامه - هر سناریویی آماده کرده است. 

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی از دستگیری چهار فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری خبر داد. 

از سوی دیگر، یک منبع در اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین نیز به یک رسانه ترک گفته است که نیروی مقاومت اوضاع را زیرنظر دارد و پیام های لازم را از طریق واسطه هایی به طرف اسرائیلی ابلاغ کرده و هشدار داده که راهپیمایی موسوم به پرچم نباید برگزار شود. تصمیمات مقاومت در این موارد روشن است و هیچگاه شمشیرش را در نیام نخواهد کرد. 

همچنین خبر می رسد که فلسطینی ها صبح امروز اقدام به برافراشتن پرچم خود در نقاط مختلف از جمله مناطق مرزی با لبنان کرده اند. 

گروه صهیونیستی تندرو «بازگشت به کوه معبد» پیشتر در یک درخواست رسمی، خواستار ورود شهرک نشین‌های تندرو به مسجدالاقصی در جریان برگزاری راهپیمایی پرچم شده بودند.

راهپیمایی پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ طور کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود. این در حالی است که حتی انواع توافقنامه های سازش که مورد امضای رژیم صهیونیستی نیز رسیده است با یهودی سازی قدس مخالفت کرده است. 

دو سال پیش نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین‌های اشغالی به دنبال داشت.