تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حالیکه زنجان طی روزهای اول هفته جاری جزو سردترین استانهای کشور بود از امروز / دوشنبه / دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری است که در برخی از ساعات با وزش باد و احتمال بارشهای پراکنده همراه است.

وی یادآور شد: وزش باد با احتمال غبارآلودگی و ناپایداری های محلی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه خواهد بود و از سه شنبه تا اواخر هفته جاری در نوبت بعدازظهرها با توجه به عبور امواج ضعیف از منطقه، پوشش ابرها افزایش می یابد و بارشهای پراکنده ای برای نقاط مختلف استان پیش بینی می شود.

سلطانی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه هفته جاری شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: از بعداز ظهر امروز شاهد افزایش تدریجی دما در استان خواهیم بود و در روزهای آخر هفته زنجانی ها هوای گرمی را در استان تجربه خواهند کرد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۱۸ درجه، خرمدره ۹ و ۲۲ درجه، ابهر هشت و ۲۲ درجه، آببر ۱۶ و ۲۶ درجه، سلطانیه هشت و ۲۰ درجه، قیدار ۱۰ و ۱۶ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.