۵ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85121832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجانی‌ها از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی افزایش پوشش ابر، بارشهای رگباری و رعد و برق به خصوص در بعدازظهر امروز /جمعه/ هم استانی ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند.

حسن سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با توجه احتمال وقوع رعد و برق مردم استان از حضور در ارتفاعات خودداری کنند، افزود: این شرایط جوی تا روز شنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و از روز یکشنبه هفته آینده جو نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد شد.

وی به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان اشاره کرد و یادآورشد: این هشدار جوی به دلیل بارش های رگباری و تگرگ، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و غبار صادر شده است و تا اواخر روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.

سلطانی اظهار کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به محافظت از تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها و انبارها، جمع آوری و انتقال بقایای گیاهی و پاکسازی انهار و جوی ها اقدام و تجهیزات محافظتی در برابر تگرگ را آماده و از سمپاشی و محلول پاشی گیاهان خودداری کنند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر و خرمدره ۱۵ و ۲۹ درجه، آببر ۲۲ و ۳۵ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha