۸ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85125074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85125074
سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان ابری و با گرد و غبار همراه است و سامانه بارشی از فردا /سه شنبه/ وارد استان می‌شود.

حسن سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه بارشی فعالیت خود را با بارش های رگباری آغاز خواهد کرد، افزود: از بعدازظهر امروز نیز شاهد وزش باد و بارش های رگباری و محلی در ارتفاعات استان خواهیم بود.

وی با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه هفته جاری، یادآور شد: به لحاظ دمایی امروز و فردا کماکان هوای گرم در استان حاکم است که روزهای پایانی هفته با کاهش دما، زنجانی ها هوای خنکی را تجربه خواهند کرد.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد بیان و اظهار کرد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۰ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۳ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۵ و ۲۹ درجه، آببر ۲۲ و ۳۶ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۵ و ۲۵ درجه و ماهنشان ۱۵و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha