اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۴۰۰ تن گندم از ابتدای فصل خرید این محصول تاکنون در استان خریداری شد.

«غلامرضا ملکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان محصول در قالب ۳۶۳ محموله از ۱۶۰ نفر از کشاورزان این شهرستان در مرکز خرید شهید راستگویان خریداری شده است.

وی با یادآوری آغاز خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های گرمسیر از جمله ساوه ادامه داد: بخشی از مطالبات کشاورزان که نسبت به تحویل گندم خود اقدام کرده‌اند تا هفتم خرداد ماه پرداخت شده‌ و بقیه مطالبات این قشر نیز در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

ملکی اظهار کرد: ۳۰ مرکز خرید برای تسهیل در روند خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های استان مرکزی پیش بینی شده‌ است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت تضمینی از گندمکاران سطح کشور خریداری شده که خرید این محصول نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته‌ است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.