۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85120334
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85120334
خرید تضمینی گندم در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه با تحویل نخستین محموله در بخش مرکزی شهرستان ساوه به عنوان مناطق گرمسیر در این استان آغاز شد.

«غلامرضا ملکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۰ مرکز خرید در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی در راستای تسهیل در امر تحویل و خرید تضمینی این محصول در استان پیش‌بینی شده‌ و تمام مراکز خرید از آمادگی کامل برای خرید و تحویل محصول کشاورزان برخوردارند.

وی بیان کرد: ۱۰۰ نفر از جمله ۶۰ نفر از عوامل دولتی و بازرس در مراکز خرید تضمینی گندم در این استان وظیفه خرید و تحویل محصولات گندمکاران را برعهده دارند.

ملکی بیان کرد: هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مربوطه شامل اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، پلیس راهور و نیروی انتظامی استان مرکزی برای ارایه خدمت به کشاورزان و تسهیل در خرید تضمینی گندم انجام شد.

وی قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری را ۱۵۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: همچنین هماهنگی لازم با بانک کشاورزی برای پرداخت مطالبات کشاورزان انجام شده‌است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha