یزد- ایرنا- بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) دارای صفات و ویژگی‌های بی‌نظیری در ابعاد مختلف است که ایشان را به شخصیتی مانگار برای همه نسل‌ها در تمامی عصرها تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی(ره) با قدرت ایمان، اخلاص و همراهی مردم بر رژیم طاغوت پیروز شد و همواره در هر شرایطی خدا را در نظر داشت و برای تحقق جامعه اسلامی فداکاری کرد و عاقبت در ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

روحیه مبارزه با ظالمان و دستگیری و حمایت از محرومان و مقاومت در برابر مستکبران عالم در سایه ایمان و توکل به حق جزو ویژگی‌های بارز حضرت امام راحل (ره) بود و امروز باید در قالب جهاد تبیین خصوصیات حضرت امام خمینی (ره) به مردم به خصوص نسل جوان منتقل شود.

عزت و اقتدار ایران اسلامی مقابل دشمنان مدیون حضرت امام خمینی (ره) و نهضت الهی ایشان است و باید بیش از گذشته با جدیت به ابعاد و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنایت داشته باشیمدر این خصوص جمعی از مردم، مسئولان و نخبگان فرهنگی و دانشگاهی در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا) مرکز یزد بر ضرورت شناخت و تداوم راه و مرام حضرت امام خمینی (ره) در جامعه و بین جوانان تاکید کردند.

حسین بیدکی از فرهنگیان پیشکسوت گفت: حضرت امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بودند که باید رسانه‌های گروهی و نخبگان آنها را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی اظهار کرد: بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) تاکنون توسط مراکز علمی و دانشگاهی هرچند به ابعاد وجودی و شخصیت امام راحل (ره) پرداخته شده ولی اصلا کافی نیست و این خلاء هنوز در کشور احساس می‌شود.

دیگر شهروند یزدی اعتقاد دارد که اگر افکار و اهداف و آرمان‌های الهی حضرت امام خمینی (ره) به مردم و جوانان منتقل شود و در جامعه اجرایی شود خیلی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی به پایان می رسد.

فاطمه رضایی اظهار کرد: باید مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را در عمل با شیوه‌های مناسب و بهره گیری از فضای مجازی و تولید محتوا با اندیشه‌های حضرت امام (ره) آشنا کرد.

یکی از کارشناسان فرهنگی یزد گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی مقابل دشمنان مدیون حضرت امام خمینی (ره) و نهضت الهی ایشان است و باید بیش از گذشته با جدیت به ابعاد و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنایت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی عسکری با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) و شهیدان ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با نهضت خود موجب احیای مجدد دین و اسلام شد و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) فرصتی است تا افکار و اهداف و آرمان‌های الهی ایشان به نحو شایسته توسط رسانه‌ها و نخبگان به مردم به خصوص نسل جوان منتقل شود.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) روحیه ایمان، ایستادگی و دشمن ستیزی را در جامعه و بین مردم رواج داد و به اسلام عزت مجدد بخشید و امروز مردم و مسئولان باید برای تحقق اهداف حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری که همان مسیر را ادامه می‌دهند با جدیت تلاش کنند.

به گفته وی، استکبار جهانی به شدت با تهدید نرم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای خود به دنبال تضعیف نهضت بنیانگذار جمهوری اسلامی است و بصیرت مردم و مسئولان نقشه دشمنان را خنثی می‌کند و در این خصوص مهم هیچ قصوری از هیچ فردی در جامعه پذیرفته نیست و همه به رسالت خود عمل کنند. .

روح خدا تمامی زندگی خود را برای احیای دین و ارزش‌های الهی و خدمت مخلصانه به مردم صرف کرد و روحیه مبارزه با ظالمان و دستگیری و حمایت از محرومان و مقاومت در برابر مستکبران عالم در سایه ایمان و توکل به حق جزو ویژگی‌های بارز حضرت امام راحل (ره) بودهمچنین فرماندار ابرکوه گفت: ۱۴ خردادماه در تاریخ ملت بزرگ ایران با نام و یاد امام خمینی (ره) عجین شده و این ایام مظهر پیوند عمیق و تاریخی میان امت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی با ولایت رهبری امام راحل است که با هدایت‌های خود در نهضت اسلامی الهی خویش پایه گذار نظام مقدس اسلامی است که به تعبیر خلف صالحش این انقلاب در هیچ کجای جهان بدون نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست.

محمد هادی زارع زاده با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) افزود: امام با عروج ملکوتیش دردی جانکاه بر دل و جان تمام مسلمانان دنیا و بویژه مردم ایران گذاشت که در وصف این ارتحال زبان‌ها قاصر است زیرا ایشان به عنوان پرچمدار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نهضتی جاودان را در سطح جهان برقرار کرد.

همچنین معاون فرهنگی سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه هنوز ابعاد مختلف شخصیت الهی، سیاسی و عرفانی امام راحل عظیم‌الشان (ره) به خوبی برای مردم به خصوص نوجوانان و جوانان معرفی نشده است گفت: هرچند در سال‌های گذشته برای معرفی شخصیت، ویژگی‌ها و اهداف معمار کبیر انقلاب اسلامی به جوانان اقداماتی شده ولی به هیچ وجه به دلیل اهمیت موضوع کافی نیست.

سید حسین راسخی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: باید رسانه‌های گروهی و نخبگان علمی و فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بیش از گذشته برای معرفی امام (ره) و تلاش‌های مخلصانه ایشان فعالیت کنند.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) را باید معجزه قرن نام نهاد که با انقلاب اسلامی و مبارزات حق طلبانه خود موجب احیای مجدد اسلام و روحیه بیداری و عزت را بار دیگر در بین ملت‌ها و امت اسلام دمید و به ملت‌ها روحیه شجاعت و استقامت بخشید.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ترویج اندیشه‌ها و آرمان‌های الهی حضرت امام خمینی (ره) نیاز امروز جامعه اسلامی است که باید به آن پرداخته شود گفت: اساس اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی مبتنی بر ایمان، ایثار، صداقت، خدمت به مردم، استکبارستیزی و فداکاری در راه دین است.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: روح خدا تمامی زندگی خود را برای احیای دین و ارزش‌های الهی و خدمت مخلصانه به مردم صرف کرد و روحیه مبارزه با ظالمان و دستگیری و حمایت از محرومان و مقاومت در برابر مستکبران عالم در سایه ایمان و توکل به حق جزو ویژگی‌های بارز حضرت امام راحل (ره) بود.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) با قدرت ایمان، اخلاص و همراهی مردم بر رژیم طاغوت پیروز شد و همواره در هر شرایطی خدا را در نظر داشت و برای تحقق جامعه اسلامی فداکاری کرد گفت: باید اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان فرهنگی در کنار رسانه‌های گروهی برای احیا و انتقال افکار والای حضرت امام خمینی (ره) در جامعه ماموریت خود را با دقت و جدیت انجام دهند.

همچنین امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) با قیام و انقلاب مقدس اسلامی خود مروج روحیه استکبارستیزی در عالم شد گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی (ص) را در سطح دنیا گسترش داد.

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی ادامه داد: حضرت امام راحل (ره) با نهضت الهی خود حق بزرگی بر گردن مسلمین عالم دارد و ایشان در سایه دین و تکیه به قدرت ایمان با همراهی مردم رژیم ستم شاهی را سرنگون کرد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی متفکر بزرگ عصر حاضر، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و بزرگ مردی کم نظیر بود که با تفکر و اندیشه متعالی و منش و سیره پیامبرگونه خویش، دنیای تشنه عدالت و حق خواهی را متحول ساخت و بیداری و وحدت اسلامی را به جهانیان هدیه کردوی با اشاره به اینکه باید اهداف و آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی که همان ایستادگی و استکبارستیزی است گسترش یابد گفت: امروز مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت راه حضرت امام خمینی (ره) را با روحیه ایمان و انقلابی مردم ادامه می‌دهند.

همچنین نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی‌ ایران به رهبری بی‌نظیر امام خمینی (ره) یک انقلاب واقعی و تمام عیار به شمار می‌رود، در واکاوی شخصیتی حضرت امام(ره) ویژگی‌های تدبر، شجاعت، تفکر، آگاهی به زمان و مسائل جهانی به عینه تجلی یافته که ایشان با بهره مندی از شیوه‌های نوین و بدیع بزرگ‌ترین انقلاب معاصر را هدایت کرد.

محمد صالح جوکار افزود: امام خمینی(ره) در کوران انقلاب به عنوان چهره‌ای تاریخ ساز و پدیده‌ای استثنایی و رهبری امام‌گونه جلوه کرد و تجلی ساحت سیاسی و معنوی اسلام بود که اغلب مسلمانان در جهان نیز با امام خمینی همذات‌پنداری کرده و ایشان را رهبر خویش می دانستند.

وی تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی متفکر بزرگ عصر حاضر، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و بزرگ مردی کم نظیر بود که با تفکر و اندیشه متعالی و منش و سیره پیامبرگونه خویش، دنیای تشنه عدالت و حق خواهی را متحول ساخت و بیداری و وحدت اسلامی را به جهانیان هدیه کرد.

همچنین استاندار یزد با بیان اینکه ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) هنوز به خوبی شناخته نشده و برای نسل جوان که دوران ایشان را درک نکرده‌اند تبیین نشده است گفت: ۱۴ خرداد یک فرصت است تا بیش از گذشته مردم و جوانان با افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) آشنا شوند.

مهران فاطمی برگزاری مراسم سالگرد امام راحل (ره) برای شخصیتی که اسطوره دوران معاصر بوده است را در اصل فرصت مناسبی برای تبیین پایگاه دینی، فلسفی و عرفانی ایشان برای نسل جوان ذکر کرد که باید در این خصوص همه برای تحقق آن بیش از گذشته اقدام کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.