۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۱
کد خبر: 85498353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد دانشگاه: نسل جوان را در جریان افکار امام راحل (ره) قرار دهیم

یزد- ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: نسل جوان مومن و انقلابی را باید با جهاد تبیین در جریان افکار حضرت امام خمینی (ره) و شخصیت الهی ایشان قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " علی فرشاد یزدی " روز دوشنبه در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد در میبد یزد افزود: تبیین افکار والای حضرت امام راحل (ره) و بررسی ابعاد مختلف زندگی ممعار کبیر انقلاب اسلامی یک رسالت دینی و انقلابی است.

وی ۱۴ خرداد را فرصتی مغتنم برای تبیین افکار و اندیشه‌های ناب حضرت امام (ره) به مردم به خصوص نوجوانان و جوانان دانست و گفت: کسانی که خود را پیرو خط امام می‌دانند ببینند که امروز تکلیف چیست و به آن عمل کنند چرا که عمل به وظیفه و تکلیف، نظام را تداوم و خون شهدا را روشن نگه می‌دارد.

ابن استاد حوزه و دانشگاه جامعیت را یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و یادآور شد: حضرت امام (ره) با سیره زیبای زندگی خود، حوزه‌های علمیه، شیعیان، محبان اسلام و دنیای استکبار را به حیرت انداخت.

فرشاد یزدی تصریح کرد: امام بزرگوار در حالی که به سیاست‌ها و افکار پلید آمریکا توجه داشت به مسائل ریز اسلام نیز توجه داشت بنابراین باید نسل امروز و آینده را با سیره و روش و شخصیت بی‌نظیر امام که تداوم نظام و انقلاب به آن بستگی دارد بیشتر آشنا کرد.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رسید که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد.

مرکز شهرستان میبد در ۵۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha