قزوین - ایرنا - نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد نقطه عطف مبارزات ملت ایران علیه استکبار و رژیم طاغوت به رهبری امام خمینی(ره) بود که در آن جرقه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز زده شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید تلخابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ پس از انتشار خبر دستگیر امام (ره) در پی سخنان و مواضع محکم علیه رژیم پهلوی مردم قم، تهران و شهرهای اطراف از جمله ورامین و پیشوا به خیابان ها آمدند و به این اقدام بزدلانه اعتراض کردند و رژیم طاغوت برای سرکوب مردم جمع زیادی را به خاک و خون کشید و حکومت نظامی برقرار کرد، این اتفاق در واقع سرآغاز نهضت امام و مبارزات مردم علیه شاه و رژیمش شد.

وی از قیام ۱۵ خرداد به عنوان یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ مبارزات ملت مسلمان ایران علیه استکبار و رژیم طاغوت نام برد و خاطرنشان کرد: این واقعه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین تلخابی افزود: مردم مسلمان ایران در قیام ۱۵ خرداد بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که حاضر نیستند تن به ذلت بدهند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه باید مناسبت های مهمی چون قیام ۱۵ خرداد را زنده نگه داریم و در آئین های بزرگداشت آن حضور پررنگ داشته باشیم،اظهار کرد: باید ابعاد و آثار این قیام و چگونگی شکل گیری آن برای نسل جوان بازگو شود چرا که امام خمینی (ره) تاکید داشتند باید این قیام را همیشه زنده نگه داریم.

وی اظهار کرد: جوانان ما شناخت کمی از وقایع مربوط به انقلاب و نهضت امام (ره) دارند و وظیفه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و ائمه جمعه و جماعات، معلمان و اساتید دانشگاه ها این است که آنان را با این اتفاقات تاریخ ساز آشنا کرده و مناسبت هایی چون قیام ۱۵ خرداد را برای نسل نو تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تلخابی یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را نیز گرامی داشت و گفت: شهدای این واقعه آغازگر نهضتی بودند که به رهبری امام خمینی(ره) بساط طاغوت را درهم پیچید و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ایران به ارمغان آورد.