کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در استان گفت: در این رزمایش سه روزه ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین مایه‌کوبی می‌شوند.

حسین حیدری روز چهاشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در قالب قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان و طی روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خردادماه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر واکسیناسیون بیش از ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بروسلوز، تب مالت، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری، آموزش ۳۰۰ نفر از دامداران نیز در زمینه آشنایی با بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان و دام نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین در قالب این رزمایش معاینه، ویزیت و درمان رایگان دام ها، سمپاشی بدن ۱۵ هزار راس دام و سمپاشی ۳۰ هزار متر مربع جایگاه های دامی نیز طی این سه روز برنامه ریزی شده است.

حیدری با بیان اینکه این رزمایش در هفت شهرستان استان، شامل ۲۱ روستا و ۲ منطقه عشایری اجرا خواهد شد افزود: در این رزمایش از ظرفیت های سایر ارگان‌های دولتی و غیردولتی از جمله سپاه، بسیج سازندگی و گروه های جهادی نیز استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کار و خدمات جهادی به مناطق محروم توسط سازمان دامپزشکی از سال گذشته در بیشتر استان های کشور آغاز شده است.

حیدری افزود: در این رزمایش خدمت‌رسانی ۳۲ اکیپ ۲ نفره متشکل از دامپزشکان و متخصصان همکاران اداره دامپزشکی و مراکز مایه کوبی سطح استان حضور دارند که به دامداران، عشایر و روستاییان استان خدمات رایگان دامپزشکی، واکسیناسیون و سمپاشی ارائه می کنند.

به گزارش ایرنا، قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی کشور رزمایش‌های تخصصی استانی، منطقه‌ای و ملی را انجام داده یا در دست انجام دارد؛ تاکنون ۳۲ قرارگاه استانی دامپزشکی در استان‌های سراسر کشور تشکیل شده است و ۹ دستگاه اجرایی در این قرارگاه محرومیت‌زدایی عضو هستند.

استان کرمانشاه در حال حاضر دارای بیش از سه میلیون راس واحد دام سبک و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار راس دام سنگین است.