اجرای رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در استان گفت: در این رزمایش سه روزه ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین مایه‌کوبی می‌شوند.

حسین حیدری روز چهاشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در قالب قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان و طی روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خردادماه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر واکسیناسیون بیش از ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بروسلوز، تب مالت، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری، آموزش ۳۰۰ نفر از دامداران نیز در زمینه آشنایی با بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان و دام نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین در قالب این رزمایش معاینه، ویزیت و درمان رایگان دام ها، سمپاشی بدن ۱۵ هزار راس دام و سمپاشی ۳۰ هزار متر مربع جایگاه های دامی نیز طی این سه روز برنامه ریزی شده است.

اجرای رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در کرمانشاه آغاز شد

حیدری با بیان اینکه این رزمایش در هفت شهرستان استان، شامل ۲۱ روستا و ۲ منطقه عشایری اجرا خواهد شد افزود: در این رزمایش از ظرفیت های سایر ارگان‌های دولتی و غیردولتی از جمله سپاه، بسیج سازندگی و گروه های جهادی نیز استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کار و خدمات جهادی به مناطق محروم توسط سازمان دامپزشکی از سال گذشته در بیشتر استان های کشور آغاز شده است.

حیدری افزود: در این رزمایش خدمت‌رسانی ۳۲ اکیپ ۲ نفره متشکل از دامپزشکان و متخصصان همکاران اداره دامپزشکی و مراکز مایه کوبی سطح استان حضور دارند که به دامداران، عشایر و روستاییان استان خدمات رایگان دامپزشکی، واکسیناسیون و سمپاشی ارائه می کنند.

اجرای رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش ایرنا، قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی کشور رزمایش‌های تخصصی استانی، منطقه‌ای و ملی را انجام داده یا در دست انجام دارد؛ تاکنون ۳۲ قرارگاه استانی دامپزشکی در استان‌های سراسر کشور تشکیل شده است و ۹ دستگاه اجرایی در این قرارگاه محرومیت‌زدایی عضو هستند.

استان کرمانشاه در حال حاضر دارای بیش از سه میلیون راس واحد دام سبک و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار راس دام سنگین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha