گنبدکاووس - ایرنا - هفته هفتم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره گنبد کاووس روز پنجشنبه با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته هفتم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره گنبد کاووس با رقابت ۷۰ راس اسب از ۲ نژاد «ترکمن و تروبرد» در هفت کورس شامل ۲ دور هزار متری، چهار دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار شد.

در دور اول این هفته از مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «جان وحدانی» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های «میراث طلاقوش» و «آل تای محسن» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «کنتاکی ۲» اول شد و اسب‌های «نای بادای قلیچ خانی» و «پولان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس یک بود و با شرکت هشت راس اسب و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «آترین حقانی» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «خان ناز خان» و «یادگار جاهد» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبد کاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «جاستیک» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «کریشنا» و «مونو پادرا» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «ادن لاین» اول شد و اسب‌های «سکرین» و «سلطانا بوی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «آلیش» اول شد و اسب‌های «جم بابا» و «پرنسس شاه فارهه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «سهیل خان» اول شد و اسب‌های «آی تکه ابیورد» و «اسپارتاکوس ترکان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان هفته هفتم این هفته مسابقات در پایان مبلغ ۹ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبد کاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقه مندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبد کاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.