۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85141679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - هفته هشتم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره گنبد کاووس عصر پنجشنبه با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار شد و مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر این هفته در مجموع مبلغ هفت میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در هفته هشتم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس ۵۷ راس اسب از ۲ نژاد «ترکمن و تروبرد» در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری و سه دور هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر کورس به شرح ذیل است.

در دور اول این هفته از مسابقات، ۶ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته هفت به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «یلناز حقانی» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های «شهبد آریاسب یزدان» و «کارن حسین پور» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «سارا گل» اول شد و اسب‌های «الیف» و «کیان عباسی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آنجلو» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «نایکی» و «لیندو» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آنابا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «استانبول» و «گان گانو» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته هفت بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «بای بای بوی» اول شد و اسب‌های «ری آگات» و «اسپیا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «زستا» اول شد و اسب‌های «رینگو باقری» و «سلطانا بوی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «سردار سلیم» اول شد و اسب‌های «شاهان سبحان» و «تایگر احسان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبد کاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقه مندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبد کاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha