کرج – ایرنا – دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه فرهنگ غربی، از شبکه های معاند به جامعه ما تزریق می شود، گفت: مردم ما از دستگاه های مسوول انتظار دارند با هنجارشکنی ها برخورد شود.

«سعید جابری انصاری» شامگاه پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگی استان البرز افزود: اگر در یک جامعه فقط از بانوان انتظار داشت که رعایت حجاب و عفاف را مدنظر قرار دهند و مردان به حال خود رها شوند آن جامعه نمی تواند در موضوع حجاب و عفاف موفق عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: تجربه نشان داده در طول تاریخ هرگاه مردان جامعه‌ای برای عفت، حیا و حجاب ارزش قائل بوده‌اند زنان آن جامعه نیز مراعات بیشتری درباره حجاب و عفاف داشته اند.

وی تصریح کرد: بی شک در جامعه ای که به حجاب و عفاف هم از جانب بانوان و هم از جانب آقایان اهمیت داده می شود آن جامعه از بسیاری آسیب ها و معضلات اجتماعی مصون می ماند.

عفاف مردانه و افزایش امنیت اجتماعی

جابری انصاری گفت: یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت عفاف مردانه را ایجاد و افزایش امنیت اجتماعی در جامعه است و امنیت اجتماعی مبنای امنیت روانی و فرهنگی آحاد یک جامعه است.

وی افزود: رسانه‌ها و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی باید در خدمت اشاعه عفاف و حجاب قرار بگیرند، نقش الگوهای رفتاری و دستگاه های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حجاب و پوشش فقط مخصوص زنان است و با شنیدن کلمه «حجاب» ذهن ما به چادر منتقل می‌شود، گفت: اما اینطور نیست، آقایان هم ‌باید در پوشش خود باید و نبایدهایی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: باید حواسمان باشد که گره خوردن واژه حجاب با نام زنان، نباید عاملی شود که از پوشش مردان جامعه غفلت کنیم.