محمدرضا سلطانزاده، روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ستاد پاسخگویی برخط ۱۱۱ یک روز قبل از سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی در استان تشکیل شد تا امکان ارتباط مردم با رییس جمهور از طریق تلفن و مکاتبه فراهم شود.
وی با اشاره به توجه و اهتمام رییس جمهور برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم به جای افتتاح پروژه ها، اظهار کرد: این ستاد از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز به کار کرده و به طور متوسط روزانه ۶۰۰ کاربر در این ستاد مستقر شده و اقدام به پاسخگویی به تماس های مردم کردند.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر این ستاد، ۲۹ میز ارتباط مردمی نیز در سطح استان با حضور وزرا، معاونان و نمایندگان تام الاختیار وزرا و مدیران ارشد ادارات در دستگاه های اجرایی برپا شد تا به صورت چهره به چهره به درخواست ها، شکایات و مطالبات مردمی رسیدگی کنند.
سلطانزاده ادامه داد: روز جمعه بعد از اتمام سفر رییس جمهور، پاسخگویی به تماس های مردمی از طریق سامانه ۱۱۱ تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت و کاربران مستقر پس از ثبت تماس های مردمی، یک کد رهگیری برای پیگیری درخواست های و مطالبات مردمی به آنان ارسال شد.
سلطانزاده، ادامه داد: روز جمعه بعد از اتمام سفر رییس جمهور، پاسخگویی به تماس های مردمی از طریق سامانه ۱۱۱ تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت و کاربران مستقر پس از ثبت تماس های مردمی، یک کد رهگیری برای پیگیری درخواست های و مطالبات مردمی به آنان ارسال شد.
وی با بیان اینکه از امروز (شنبه) بازگشایی مکاتبات و نامه های مردمی در این ستاد آغاز شده است، یادآور شد: تا ظهر امروز بیش از ۳۱ هزار مکاتبات مردمی در این ستاد بازگشایی شده است و نامه های مردمی جمع آوری شده در شهرستان ها نیز برای ثبت در سامانه سامد در حال ارسال به این ستاد است.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی مکاتبات مردمی و نامه های هفت شهرستان استان به این ستاد ارسال شده و مکاتبات مردمی بقیه شهرستان ها نیز در مسیر ارسال به این ستاد است.
سلطانزاده افزود: پیش بینی می شود روند ثبت نامه ها تا ۱۰ روز آینده در این ستاد ادامه داشته باشد و کاربرهای مستقر در این مرکز در سه نوبت صبح، عصر و یک نوبت ۵۰ نفره تا ساعت ۱۲ شب یا ۱.۵ بامداد اقدام به ثبت نامه ها می کنند.
وی اظهار کرد: تلاش می شود تا هرچه سریعتر و تا یک هفته آینده، تمامی مکاتبات مردمی ثبت شود و بعد از آن نیز روند ارجاع مکاتبات از سوی این ستاد به دستگاه های مربوطه شروع می شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، بیشترین فرآوانی تماس های مردمی با سامانه ۱۱۱ و مکاتبات مردمی را مربوط به درخواست تسهیلات قرض الحسنه، خوداشتغالی، اشتغال و مسکن اعلام کرد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، بیشترین فرآوانی تماس های مردمی با سامانه ۱۱۱ و مکاتبات مردمی را مربوط به درخواست تسهیلات قرض الحسنه، خوداشتغالی، اشتغال و مسکن اعلام کرد.
سلطانزاده، ادامه داد: همکاران مستقر در این ستاد متعهدانه و مسوولانه تا آخرین لحظه درخواست ها و تقاضاهای مردم را برای حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در پنجمین سفر از دور دوم سفرهای هیات دولت به آذربایجان شرقی روزهای پنجشنبه و جمعه میهمان مردم این دیار بود.
رییس جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی با مردم تبریز و شهرستان چاراویماق داشت، با علما و فضلا و همین طور با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز دیدار کرد.
افتتاح راه آهن میانه- تبریز و ایستگاه خاوران، تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ در مس سونگون، انتقال آب سد گرمی چای به میانه و تصفیه خانه این شهر، رونمایی از تراکتور شالیزار، کامیونت، بازدید از احیا ماشین سازی تبریز و چرمشهر، شرکت در جشن احیا ۲۲۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی و گفت و گو با کارگران و اعلام استقلال مس سونگون از جمله مهمترین برکات سفر آیت الله رییسی به استان آذربایجان شرقی بود.
همچنین تعدادی از ۸۱ طرح منتج به تفاهمنامه بین دولت و بخش خصوصی به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان در حضور آیت الله رئیسی امضاء و مبادله شد.