ورامین - ایرنا - استاندار تهران به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی قطار شهری تهران - ورامین- پیشوا، امروز شنبه با قطار به ورامین سفر کرد و پای درد دل مردم و مسافران نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز شنبه به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا و صحبت رودررو با مسافران، با قطار حومه‌ای به ورامین سفر کرد و در طول مسیر با مسافران به گفتگو نشست و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

در جریان این بازدید، جمعی از مردم از بی‌نظمی تردد قطار در مسیر تهران – ورامین گلایه داشته و از استاندار تهران خواستند تا بر رعایت برنامه تردد قطار که از سوی شرکت راه‌آهن اعلام می‌شود تأکید کند.

همچنین در این بازدید، مسافران از سیستم تهویه نامطبوع و نبود وسایل سرمایشی در تابستان و گرمایشی در زمستان گلایه کردند، مشکلی که گاه باعث می‌شود تا مردم از استفاده حمل و نقل ریلی صرف نظر کنند.

عده دیگری از مردم نیز از کمبود واگن به ویژه در شب هنگام گلایه کردند و خواستار افزایش تعداد تردد قطار و واگن‌های قطار حومه‌ای برای استفاده افراد بیشتری از آن شدند.

یکی دیگر از این افراد اظهار داشت: تعداد کم واگن و قطار باعث شده تا زن و بچه مردم با فشار در قطار سوار شوند و گاه حتی برای سوار شدن جای ایستادن هم وجود ندارد، به این مشکل باید تأخیر و نداشتن نظم در رسیدن قطار را نیز اضافه کرد.

استاندار تهران نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: بستری که هم اکنون در مسیر تهران – ورامین – پیشوا فراهم شده به مراتب بهتر از مترو است چرا که در صورت راه اندازی مترو، تعداد ایستگاه ها به مراتب بیشتر شده و سرعت آمد و شد کاهش پیدا می‌کند.

علیرضا فخاری تصریح کرد: اگر این بستر به درستی فراهم شود، تعداد قطارها و واگن ها ا فزایش یافته و سرویس به موقع قطارها و امکانات رفاهی آن به درستی تأمین خواهد شد و بسیاری از مشکلات مسافران برطرف می‌شود.

فخاری با اشاره به بازدید میدانی از مسیر حرکت قطار اظهار داشت: این اقدام برای بررسی وضعیت حمل و نقل ریلی به ویژه در جنوب شرق استان انجام شد تا ارزیابی کمی و کیفی از خدمات ارائه شده صورت گیرد.

وی ادامه داد: ارزیابی دستگاه های ذیربط نیز از دیگر اهداف این بازدید بود؛ ضمن اینکه از طریق ارتباط مستیم با مردم مشکلات، محدودیت‌ها، گلایه و پیشنهادات مردم نسبت به وضعیت حمل و نقل ریلی بررسی شود.

استاندار تهران با اشاره به نظرات مردم خاطرنشان کرد: مردم از ازدیاد جمعیت در خطوط، نبود سرفاصله مناسب برای پذیرش جمعیت و نقص سیستم تهویه و سرمایشی خطوط ریلی گلایه داشتند.

فخاری تاکید کرد: رفع معایب تجهیزات سرمایشی قطار ریلی در اولین فرصت باید در دستورکار شرکت رجا قرار گیرد، همچنین با توجه به تراکم جمعیت، افزایش تعداد قطارها ضروری است.

این مسئول گفت: رفع عیوب قطارها و کشنده ها و تامین مالی این اقدام نیز از دیگر نکات مورد بررسی بود، همچنین  در مورد چگونگی اجرای متروی مورد تصویب در مسیر پیشوا، ورامین و تهران  نیز بررسی های لازم به عمل آمد تا با رعایت محدودیت های جغرافیایی تصمیم درست و منطقی گرفته شود.

طرح قطار شهری تهران - ورامین- پیشوا از مصوبات دولت های پیشین در سفر به شهرستان ورامین است که هیچ گاه به طور کامل به بهره برداری نرسید.

در دولت یازدهم بود که این طرح به ناگاه تا شهرستان گرمسار ادامه پیدا کرد و باعث شد تا خدمات رسانی این ناوگان حمل و نقل به مردم جنوب‌شرق استان تهران با مشکلات بیشتری مواجه شود.