زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: رعد و برق، بارشهای رگباری و وزش باد شدید از بعدازظهر امروز/یکشنبه/ مناطق مختلف این استان را فرا می گیرد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان نیمه ابری تا تمام ابری است، افزود: بیشترین میزان بارندگی های امروز مربوط به نواحی غربی و شمالی استان خواهد بود.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط جوی بیان شده احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها وجود دارد که بر این اساس هم استانی ها باید از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در فضاهای باز و ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا و رطوبت موجود در آن، احتمال بارشهای پراکنده به لحاظ مکانی در استان وجود دارد و به دلیل ماهیت رگباری بودن، سیلابی شدن این بارندگی ها، دور از انتظار نیست.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۰ درجه، آببر ۲۰ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۲۸ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.