تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار مشگین‌شهر از وقوع سیل و خسارت‌های سنگین آن به روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در جلسه روز دوشنبه ستاد مدیریت بحران مشگین‌شهر آسیب‌ها و خسارت‌های سیل به روستاییان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهرام محمدی شب یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیل از بخش‌های ارشق و لاهرود این شهرستان آغاز شده و چند روستا از جمله کنگرلو، قره قیه چاپاقان و جلایر را دربرگرفته و به تاسیسات شهری و روستایی، مزارع، باغات و اماکن مسکونی و دامی خسارت های زیادی وارد کرد.

وی ادامه داد: در برخی روستاها از جمله کنگرلو سیل وارد برخی منازل مسکونی و جایگاه های نگهداری دام شد و روستاییان را دچار مشکل کرد.

فرماندار مشگین‌شهر از حضور و کمک اعضای ستاد مدیریت بحران، گروه‌های جهاد بسیج سازندگی به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: قرار است فردا (دوشنبه) با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهر جلسه‌ای تشکیل شده و به مشکلات روستاییان سیل‌زده رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا ، در هفته‌های اخیر سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل بویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرده است.

به گفته کمال‌الدین میرجعفریان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل سیل نهم و دهم خردادماه جاری دست کم ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف استان اردبیل خسارت زده است.