۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82495114
T T
۰ نفر

روستای مورستان خلخال در معرض خطر سیلاب است

۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82495114
روستای مورستان خلخال در معرض خطر سیلاب است

اردبیل - ایرنا - جانشین فرماندار خلخال گفت: روستای مورستان این شهرستان در معرض خطر سیل قرار گرفته و جابجایی ساكنان چند واحد مسكونی روستا ضروری است.

به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز یكشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: با توجه به تداوم بارندگی ، پیش بینی افزایش دمای هوا در روزهای آینده ، ذوب شدن ناگهانی برف كوههای مشرف به روستای مورستان و جاری شدن سیل در رودخانه عبوری از داخل این روستا احتمال سیل گرفتگی واحدهای مسكونی واقع شده در حریم وبستر این رودخانه دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینكه پیش از این بارها به ساكنان چند واحد مسكونی واقع شده در حریم و بستر رودخانه مورستان برای جابجایی محل سكونت هشدار داده شده گفت: این افراد متاسفانه توجهی به این هشدارها نكرده اند.
او افزود: با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی ، ستاد مدیریت بحران خلخال تصمیم به جابجایی ساكنان واحدهای مسكونی در معرض خطر سیلاب این روستا گرفته و به همین منظور چند دستگاه كانكس در محلی امن در داخل روستای مورستان مستقر می شود.
وی با اشاره به اینكه از آغاز بارش ها و احتمال وقوع سیل در شهرستان اعضای مدیریت بحران خلخال در حال آماده باش بسر می برند اظهار كرد: در حال حاضر تدوام بارندگی ها همراه با ذوب شدن برف كوههای مرتفع در خلخال، موجب قطع آب شرب چهار روستا شده و شركت آب و فاضلاب روستایی با استفاده از تانكرهای آبرسانی سیار آب شرب این روستاها را تامین می كند.
قنبری با دعوت از مردم روستاهای خلخال به همكاری با ستاد مدیریت بحران این شهرستان و تلاش دهیاران در آگاه سازی روستاییان از خطرات احتمال وقوع سیل از اهالی خواست تا موارد ایمنی را به دقت رعایت كنند تا از هرگونه حوادث ناخواسته جلوگیری شود.
وزش باد گرم شدید در جمعه گذشته و بدنبال آن بارش بی وقفه باران در خلخال موجب افزایش آب رودخانه های فصلی و دائمی این شهرستان شده و تداوم بارندگی همراه با افزایش دما در روزهای آینده احتمال وقوع سیل در این رودخانه و مناطق كوهپایه ای منطقه را افزایش داده است.
روستای مورستان از توابع بخش مركزی خلخال از جمله روستاهای واقع شده در دامنه كوه مرتفع الش وار ودر مسیل رودخانه سرچشمه گرفته از این كوه بلند است كه زمستان امسال ریزش بهمن در این روستا موجب تلف شدن بیش از 300 راس از گوسفندان این روستا شده و با گذشت 27 روز از فصل بهار برف و بهمن این منطقه پابرجا بوده و لاشه های گوسفندان در زیر زیر برف مدفون و ناپیدا است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7119