تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف تا کمی ابری است و به تدریج با وزش باد و غبارآلودگی همراه می‌شود.

مرتضی قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواخر هفته جاری ادامه دارد، افزود: با توجه به اینکه امواج قابل توجهی از لایه های جوی عبور نخواهد کرد طی روزهای آینده بارشهای چشمگیری برای استان پیش بینی نمی شود.

وی یادآور شد: احتمال بارش های پراکنده، محلی، رگباری و تگرگ در استان به دلیل گرما و رطوبت موجود در هوا وجود دارد.

قدیمی اظهار داشت: دمای هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت و بعد از آن شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با هشت درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شد.

قدیمی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در اغلب نقاط استان، افزود: شهرستان خرمدره با ۱۰ میلیمتر، صایین قلعه با هشت میلیمتر و دانشگاه زنجان با ۶ میلیمتر بیشترین میزان بارشهای ناشی از فعالیت این سامانه را ثبت کردند.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۹ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، آببر ۲۲ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۲۴ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.