شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برداشت یکهزار تن دانه روغنی کلزا از سطح  ۴۳۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.

محمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین سطح کاشت دانه روغنی کلزا در بخش مرکزی شهرستان میامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان با تجربه در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر روند کار کاشت و برداشت محصولات نظارت دارند، ابراز کرد: میانگین برداشت این محصول ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

حسینی با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا از ۹ خردادماه آغاز شد، اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان سمنان به شهرستان میامی تعلق دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با اشاره به اینکه کلزا نسبت به گندم محصولی کم‌آب‌بری است، افزود: توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصولات و ارایه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدام‌های انجام شده برای حمایت از کشاورزان این شهرستان است.

به گفته وی، سال گذشته نیز حدود یکهزار تن کلزا از کشاورزان میامی خریداری شد.

کلزا، گیاهی راهبردی در تامین روغن مورد نیاز کشور محسوب می‌شود که به دلیل نیاز کمتر به آب در مقایسه با غلاتی نظیر گندم و جو، حاصلخیز کردن خاک پس از یک دوره کشت و خرید تضمینی توسط دولت، در سال‌های اخیر مورد توجه کشاورزان بوده است.

بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

تولید سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد .

۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کلزا و چغندرقند استان سمنان در میامی است.