حدود ۱۷ هزار تن گندم در استان سمنان خرید تضمینی شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در این استان، گفت: ۱۶ هزار و ۷۵۰ تن گندم از زمان برداشت تا کنون از کشاورزان در نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

عبدالرحیم تحصیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: ۳۳ درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان تا بیست و نهم خرداد پرداخت شد و پرداخت مطالبات گندمکاران با انجام روند اداری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ارزش ۱۶ هزار و ۷۵۰ تن گندم خریداری شده در استان سمنان ۱۹۰ میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بخشی از مطالبه گندمکاران استان نیز پرداخت شد.

وی اظهار کرد: امسال خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان تعیین شد که پس از اصلاح قیمت از سوی دولت، قیمت خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد افت غیرمفید ۱۵ هزار تومان تعیین شد و با توجه به اصلاح قیمت خرید تضمینی مطالبه گندمکاران در حال پرداخت است.

تحصیلی یادآور شد: ۳۱ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان سمنان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: پیش بینی می‌شود تکمیل برداشت گندم در مناطق مختلف استان تا اواسط تابستان به طول بینجامد و در تمام مدتِ برداشت مراکز خرید تضمینی گندم فعال هستند.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha