سمنان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل به‌ منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، گفت: رعایت پیوست‌های پدافندی در اجرای طرح‌های عمرانی الزام‌آور و مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل طحان ناساری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از یک شرکت فعال در زمینه تولید موادغذایی افزود: انبارهای سوخت باید حریمی را رعایت کنند و انتظار می‌رود رعایت این موضوع در استان سمنان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی بر رعایت نکات ایمنی و ضوابط استاندارد تاکید ویژه دارد.

طحان ناساری افزود: اداره‌کل پدافند غیرعامل استان سمنان نحوه استقرار تاورکرین جرثقیل‌های بزرگ به منظور پیشگیری از حادثه مورد بررسی قرار داد و طی یک مورد، یکی از این جرثقیل‌ها وزنه‌های خود را در بالای پشت‌بام یک آپارتمان چهار طبقه قرار داده بود که امکان داشت در صورت هرگونه حادثه احتمالی و سقوط جرثقیل، این آپارتمان در اثر شدت ضربه تا پی سقوط کند.

وی اضافه کرد: رعایت پدافند غیرعامل در ساختمان‌های بلندمرتبه در استان سمنان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار دارد و در بررسی از یک ساختمان بلندمرتبه که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیش از ۵۰ مورد مغایرت استاندارد در حوزه آتش‌نشانی ثبت شد و در دست بررسی است.

وی بیان کرد: سلامت خوراک و غذا از اهمیت ویژه برخوردار و مورد تاکید سازمان پدافند غیرعامل است.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تامین امنیت غذایی نقشی مهم در پیشگیری از ناباروری و تحقق جوانی جمعیت دارد که این مهم با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل هرگونه اقدام‌های غیرنظامی و برنامه‌ریزی برای حفاظت فیزیکی و مراقبت از تجهیزات و زیرساخت‌های حساس جامعه در مقابل تهدیدات احتمالی دشمن است.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: رییس شورای پدافند غیرعامل استان سمنان استاندار، دبیر شورا مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استان و ۱۱ کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل فعالیت دارند.

طحان تصریح کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در ایستگاه‌های راه‌آهن نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: مقابله و پیشگیری از درگیری درختان جنگل شمال مهدیشهر با آفات و انجام اقدام‌های پیشگیرانه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان که به دلیل تراکم پوشش گیاهی در شرایط بحرانی قرار دارد، از جمله دستورکارهای اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان است.