زنجان - ایرنا - فرماندار خدابنده گفت: عدم توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی در شهرستان خدابنده به عنوان یکی از چالش‌های تاثیرگذار در بحث آسیب‌های اجتماعی است.

جواد تاراسی روز یکشنبه در گفت‌‎‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به صورت برنامه‌ریزی شده عمل و عواملی که موجب بروز این مسائل می‎‌شود را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از بیکاری و اقتصاد ضعیف موجب گرایش جوانان به آسیب‌های اجتماعی می‎‌شود، اضافه کرد: شهرستان خدابنده نیز با این موضوعات درگیر است.

فرماندار خدابنده به عدم توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی در شهرستان خدابنده به عنوان یکی از چالش‌های تاثیرگذار در بحث آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌ها اغلب افراد مسن این شهرستان مشغول شغل کشاورزی هستند و جوانان رغبتی به این موضوع ندارند.

وی اضافه کرد: علت عدم تمایل جوانان به شغل کشاورزی سنتی بودن آن و نبود ارزش افزوده برای فعالیت در این شغل است که در این حوزه باید به سمت جذب سرمایه‌‎گذار رفت.

تاراسی در ارتباط با اقدامات شهرستانی در حمایت از کشاورزان گفت: تا کنون ۱۰ فقره زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف خدابنده تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که ۱۶ تا ۲۰ زمین چمن دیگر با بیش از هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت به روستائیان تحویل شود.